Detox
Michaela
Dobrý den, potřebovala bych vědět jak dlouhá zhruba čekací doba může být na detox v Kroměříži nebo v Kosmonosech. Jsem psychicky hodně zničená ženská a ještě nemám ani neschopenku ale chtěla bych postupně snížit kratom což mi asi zabere ten měsíc a půl do půlky března. Marodit mohu až po 190ti odpracovaných dnech, což je 10.unora. Chci se zeptat, kdy mám začít obvolavat tato zařízení, aby mě nevzali třeba hned za týden a já tam nešla z 20g kratomu na nulu ale třeba z 10g. Už jsem jednou takový detox podstoupila a psychicky jsem to absolutně nedávala. Setkala jsem se se špatným jednáním na detoxu a moc mi to nepomohlo. Potřebuju mít co nejmenší možné množství kratomu než nastoupim a detox, kde to psychicky vydržím až do konce...Zároveň ale při snižování doma nechci čekat tři měsíce než mě vezmou, moc dlouhou neschopenku mít nebudu, asi jen na půl roku. Pak po detoxu chci pokračovat někam na soukromou psychologickou pobytovou léčbu do Prahy. dekuji moc za rady.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Michaelo,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Je super, že chcete mít plán.
Bohužel nevím, jaká je čekací doba u jednotlivých zařízení. Doporučuji začít tato zařízení obvolávat co nejdříve (např. koncem ledna nebo začátkem února), abyste zjistila aktuální čekací dobu. Můžete jim rovnou sdělit svůj plán, tedy že byste chtěla nastoupit přibližně od poloviny března, až budete mít sníženou dávku kratomu.
Co se týče Kroměříže, dle jejich stránek tam není možné absolvovat pouze detox. Je třeba rovnou absolvovat i léčbu. Více viz stránky: http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/lecba
Pokud byste nelpěla na těchto dvou zařízeních, existují i jiné možnosti. Posílám mapu s možnostmi (do filtru zadáte požadovaný kraj a detoxifikace) - https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=5&r=
Je dobře, že máte v plánu postupně snižovat. Nedělejte hlavně změny skokově, snižujte o 10-20% každých pár dní, dle Vašeho stavu.
Pokud byste chtěla po detoxu pokračovat v léčbě, tak by bylo dobré kontaktovat i vybrané zařízení pro následnou péči aby léčba plynule navazovala.
V mezičase bych Vám doporučila vyhledat i adiktologickou péči v místě Vašeho bydliště, mohlo by Vám pomoct i s domácím abstinováním.
Pokud byste potřebovala ještě něco doplnit, určitě napište.
Držím palce.
Markéta