Antidepresiva a pervitin
Zlobidlo
Dekuji za odpoved pani Skorepova,psala jste,ze se mohu jeste zeptat.mohu vam rici,ze tim serotoninovym syndromem jste mne docela vystrasila a tak zvazuji o tom,ze bych ten Rivotril a Arketis pomalu vysadila,i kdyz vim,ze se to nema,bez porady lekare,ale radeji si budu zvladat ty svoje uzkostne stavy nez abych umrela na ten syndrom.pervitin neprestanu brat,to vim,takze jedina moznost nebrat ty antidepresiva.ale zas nevim jak to rict doktorovi,ze uz je neberu?asi budu muset lhat a rict,ze je beru.vim,ze nejsnadnejsi pro vas je prestat brat pervitin,ale ja uz neumim zit zivot bez toho.ja mam uz asi tyden hrozny navaly vedra,takovy,ze mam az uplne mokry vlasy,a ted citim pnuti na srdci,ale to si snad uz privadim ja sama.jen jsem si potrebovala s nekym i tom popovidat,protoze mi nedoslo,jaky to bude mit nasledky ty prasky a pervitin.kazdopadne dekuji moc za zajem

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zlobidlo,
děkuji za reakci. Samozřejmě by bylo fajn, kdybyste se rozhodla pro skoncování s pervitinem. Ten totiž bude ovliňovat Váš psychický stav a spíše bude prohlubovat úzkosti a depresivní stavy. Nepíšete nic, co Vám stavy na pervitinu dávají, když dáváte přednost užívání před řešením problémů. Pokud však nebudete sama rozhodnutá pro změnu, těžko Vás do toho budeme nutit. Zvažte však, zda by nebylo možné o tom, ať s psychiatrem nebo s jiným odborníkem mluvit. Můžete využívat služby Kontaktních center, kde by s Vámi nezávazně mohli kolegové mluvit a spolupracovat bez nároku na okamžitou změnu. Kontaktní centra jsou nízkoprahová zařízení pro uživatele drog a poskytují především harm reduction služby, tzn. služby minimalizující rizika užívání drog. Pokud byste chtěla kontakt na podobné zařízení v místě bydliště můžete napsat okres a my Vám pošleme odkaz na dané zařízení.
Ohledně serotoninového syndromu jsem psala jako upozornění o možné komplikaci, která může nastat. Nechtěla jsem Vás tak vystrašit a přidat více k Vašim úzkostným stavům, které se po somatické stránce mohou projevit i pocity návalů horka, bušení srdce atd. Buďte na sebe opatrná a zvažte využít odborné podpory v rámci adiktologických služeb.
HS