Závislost
Honza
Dobrý den. Bojují s nadměrnou spotřebou alkoholu. V práci si na něj ani nevzpomenu, ale doma nebo víkendy a oslavy...... Nevím jak z toho kola ven. Začínám cítit i zdravotní problémy. Nadměrná váha atd... Děkuji Honza

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Honzo,
a děkuju za dotaz a otevřenost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Píšete, že na vás začínají doléhat zdravotní dopady užívání alkoholu. Říkáte, že nevíte, jak z toho začarovaného kruhu ven ... že v práci nepijete, ale jakmile je po práci, neumíte si poručit. Chápu to dobře? Znamená to tedy také to, že jste si přiznal, že nemáte užívání alkoholu pod kontrolou a je to pro vás problém - a to je první krok, bez kterého se dál nehnete. Takže k tomuhle kroku vám chci pogratulovat a alespoň tady pár slovy vás podpořit v tom, abyste se nezdával, nestyděl a dovolil si říct o pomoc. Vím, jak velkou odvahu to někdy chce.
Netuším, co všechno máte ohledně alkoholu a pokusů s ním skoncovat nebo ho nějak kontrolovat za sebou. Nevím jaké máte zdravotní problémy. Netuším, jaké máte možnosti pokud jde o léčbu, jaké máte zázemí, rodinné, pracovní. Abyste se mohl rozhodnout co dál, doporučila bych vám vyhledat odbornou pomoc, svěřit se s tím, co prožíváte, zorientovat se v možnostech pomoci a vybrat si, co vám bude dávat smysl. Za tímto účelem existuje v ČR síť adiktologických ambulancí, případně AT ambulancí. Jejich služby jsou ve většině případů zdarma a diskrétní. Kontakty na ně najdete zde (případně napište, jaká větší města jsou vám dostupná, pošlu kontakty). A nebo se můžete pro začátek zkusit obrátit na bezplatnou linku 800 35 00 00 (po-pá 10-18:00).
Ať už se rozhodnete jakkoli, budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí.
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.