Antidepresiva a pervitin
Zlobidlo
Dobry den,mam dotaz.jsem dlouhodobe zavisla na pervitinu(snupani a koureni)a zacla jsem mit uzkostne stavy,furt placu atd.nasla jsem si psychiatra a predepsal mi Rivotril 0.5mg,at beru pred spanim a Arketis 20mg at beru 1×denne rano.Samozrejme nikdo nevi o tom,ze beru pervitin a tak se chci zeptat,jestli to ma nake nezadouci ucinky s pervitinem?dekuji za odpoved

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zlbidlo,
děkujeme za dotaz. Vzhledem k popisováným úzkostným stavům bych Vám užívání pervitinu nedoporučovala, protože naopak tato látka více přispívá k psychickým obtížím. Užívaná medikace tak nemá potřebný efekt. Vedle toho Rivotril je benzodiazepin, zklidňující medikace, která pomáhá v akutních stavech, ale při dlouhodobém užívání si můžete vytvořit návyk. To se pak projevuje zvyšováním dávky užívané medikace a při vysazování k odvykacím obtížím. U antidepresiv ( hlavně skupiny IMAO) je riziková kombinace s pervitinem pro vznik serotoninového syndromu, kdy může dojít k ovlivnění kardiovaskulárního systému ( tachykardie), neurologickým problémům (třes, špatná koordinace pohybů), změně psychického stavu (zmatenost, agitovanost) atd. Přečtěte si příbalový leták předepsané medikace, mohou se u Vás dostavit vedlejší negativní příznaky, které může pervitin ještě potencovat.
Zvažte všechna rizika a důsledky užívání a zda Vám to stojí za to. Pokud budete potřebovat doplnit nějaé informace, předat kontakty na odbornou pomoc, tak se opět ozvěte.
Za poradnu
HS