Online terapie
Farářka
Dobrý den, mám 16letého syna, který je už dva roky na marihuaně. Rád by přestal, ale samotnému mu to nejde. Odmítá ale chodit na terapie, prý jen kdyby to byly online terapie, třeba přes Skype či něco podobného. Tak se chci zeptat, zda by u vás tato možnost byla, případně zda byste mne nasměrovali jinam. Mnohokrát předem děkuji. Eduarda H.xxxxxxxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Farářko,
děkuji vám za dotaz a za důvěru.
Online nás může kontaktovat přímo váš syn - ať už sem, přes www.drogovaporadna.cz (stejně jako vy) nebo přes projekt www.koncimshulenim.cz. Nicméně obě tyto možnosti jsou určené pro lidi, kteří mají celkem pevnou vůli a dokáží se se svou závislostí poprat s minimální podporou. Možná by tedy součástí vaší dohody se synem měla být i odpověď na otázku, co se stane, pokud to nebude stačit nebo nepomůže. V ČR existuje řada nízkoprahových služeb ale i síť adiktologických poraden, na které se můžete obrátit.
Jinak jste to vy, kdo k nám píše. A proto myslím na vás a na to, jak vám v takové situaci je. Víte, že jsou i možnosti, kam byste si o situaci mohla dojít promluvit i vy? Případně, kam byste mohli zajít společně? Pokud by vám něco takového dávalo smysl, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych kontakty.
Snad tedy alespoň v rychlosti takto. Budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslela, případně jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.