Přítel na heorinu
Nikol
Dobrý den můj přítel začal užívat heroin...tím že ho kouri.Je to nekonečný kruh že kupuje další a další dávky samozřejmě finančně už je zadlužen..ani nejí.
Kdo mu může předepsat subutex? A je to někam hlášeno? ...vůbec nevím jak mu mám pomoci.
Tvrdí že chce z toho ven.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Nikol,
děkujeme za dotaz. Pokud je přítel sám motivován k substituční opiátové léčbě- buprenorfinové preparáty nebo metadon, je možné se obracet na substituční centra v blízkosti Vašeho bydliště. Bohužel ne v každém městě je substituční léčba možná. Nepíšete odkud s přítelem jste. Pokud z Prahy, je možnost přijít na informační schůzku do CADAS SANANIM. Setkání se konají každou středu (mimo svátky) od 11 hod.na adrese Žitná 51, Praha 1. Není potřeba se předem objednávat. Přítel může přijít kdykoliv. Zde získá potřebné informace o nástupu a pravidlech substituční léčby, případně kontakty na jiná zařízení. Pokud je to pro vás daleko, napište alespoň okres bydliště a my Vám poskytneme odkazy na daná zařízení. Substituci mohou předepisovat i psychiatři, kteří poskytují adiktologickou péči, a občas jí předepisují i praktičtí lékaři.
Ohledně hlášení je člověk v substituční léčbě nahlášen do Národního registru uživatelů substituční léčby. Toto je hlavně z důvodu, aby nezískával daný jedinec substituční preparát na více místech. Informace jsou anonymizovány a nejsou běžně dostupné komukoliv.
Pokud budete potřebovat informace doplnit, ozvěte se opět.
HS