Pervitin a únava po něm
Strážce
Zdravím chci se zeptat kam se řadí pervitin jestli mezi opiaty. Protože beru pervitin ale četla jsem teď u vás na webu co a jaké účinky a další informace o opiatech. Po dávce pervitinu mám úplně totožné stavy a účinky jako i tich opiatech..jak jsem to četla tak hned mi to přišlo povědomé. Myslela jsem že opiaty jsou něco jako herak ale.. ale tak teď nevím vlastně jak se v tom vyznat

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Nejspíš omylem jste tentýž dotaz zadala opakovaně. Pro jistotu kopíruji odpověď i sem:
Dobrý den,
pervitin patří mezi stimulační látky, což znamená, že po jeho užití se člověk cítí velmi aktivovaný a tělo je připravené na rychlé a prudké reakce, jako jsou útěk a útok. Tato látka zvyšuje bdělost, ostří smysly, a často vede k ne zcela racionálnímu uvažování a riskantnímu chování. Při nedostatku odpočinku nebo při opakovaném užívání může dojít k bludům a paranoii.
Popisujete stavy, které přirovnáváte k účinkům opiátů, což je velmi neobvyklé, protože pervitin obvykle způsobuje stimulační, nikoli tlumící účinky. Opiáty (např. heroin, morfin) působí zcela opačně - zužují zorničky, tlumí aktivitu, uvolňují a zmírňují bolest. Pokud máte po užití pervitinu pocit útlumu, může to být známkou extrémního vyčerpání nebo možného předávkování, kdy tělo po velké zátěži „vypne, odpadne". Takový stav může být velmi rizikový a život ohrožující.
Na vašem místě bych proto velmi zpozorněla a ověřila si například u dalších uživelů zkušenosti s člověkem, od kterého drogy získáváte. Ideální by samosebou bylo ověřit si složení a kvalitu, nicméně to je nejspíš nereálné.
Podrobnější informace o účincích jednotlivých drog si můžete v klidu pročíst na našich stránkách: zde o pervitinu a zde o opiátech. Pokud byste chtěla více mluvit o účincích, jaké má užívané droga na vás, budu ráda, když se ozvete znovu a více se rozepíšete.
Bezpečí a zdraví by mělo být na prvním místě. Předpokládám, že s užíváním drog začínáte. Je to tak? Ráda bych vás podpořila v tom, abyste se starala v prvé řadě o svoje bezpečí a zdraví. A pokud byste o svojí situaci chtěla mluvit víc, neváhejte se znovu ozvat.
S přáním hezkých svátků a hlavně hodně zdraví a opatrnosti,
Gabriela Minařík.