Kratom
Denisa97
Dobrý den,
kontaktuji Vás na základě situace spojené se závislostí na kratomu. Můj přítel, se kterým žiji už téměř dva roky má těžkou závislost na kratomu a rád by se ji zbavil. Zkoušeli jsme mu to postupně odvažovat do menších a menších dávek i úplně ze dne na den přestat, ale i tak do toho opět spadl. O své závislosti moc dobře ví a je si vědom všech negativ užívání. Chtěla bych Vás touto cestou požádat o radu, jak mu můžu pomoct s jeho těžkou závislostí. Bohužel se pohybuje denně ve stresovém prostředí v práci, kde to užívá většina jeho kolegů, aby těžkou a náročnou práci zvládli. Problém je, že už to užívá téměř nepřetržitě i mimo práci. Měli byste prosím jakýkoliv typ? Budu moc ráda za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Deniso97,
děkujeme za dotaz.
Ráda bych Vás ocenila, jak se snažíte příteli pomoci. Už to je velká pomoc, že jste mu podporou. Přes Vaší sebelepší vůli by bylo dobré, aby přítel vyhledal odbornou pomoc a řešil to s nějakým odborníkem. Sám si je vědom své závislosti a je i motivován k léčbě, což je důležitý začátek. Vy jako osoba blízká jste v tom více emočně zaangažovaná a nemusí to být ani pro jednoho jednoduché. Přítel má možnost to řešit s adiktologem nebo psychiatrem, který je neutrální osobou a má možnost otevřeně mluvit o všech obtížích, před kterými by Vás jinak chtěl chránit. V rámci spolupráce je nabídka podpůrného poradenství, terapeutický plán, možnost i využití medikace k zvládnutí odvykacích stavů či jiných nepohod.
Je samozřejmé, že Vás se to také týká a nějak Vás to zasahuje. Pro sebe můžete udělat to, že navštívíte poradnu pro rodinné příslušníky a zde budete řešit svůj problém s partnerem a jeho braním.
Nepíšete odkud jste, pokud budete chtít kontakty, můžete se opět ozvat a (například do skryté poznámky) napsat město, kde bydlíte a my Vám dáme odkaz na pracoviště v daném okrese. Nebo se můžete podívat na https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ a zde si dáte do vyhledávače ambulantní služby v daném okrese.
Držte se v podpoře partnera, ale myslete i na sebe.
HS