Ovládání pití
Anna
Dobrý den, můj muž není alkoholik, ale nikdy nezná míru a neexistuje, že by si dal jedno nebo dvě piva, musí jich vypít šest a pak se chová hrozně, je agresivní. Takto to má i u tvrdého alkoholu, sice se neopíjí často, ale minimálně jednou do měsíce se sám doma na bytě opije. Je možnost nějakého experta, který by mu poradil, jak mít záklopku, kdy poznat míru a že už má dost? Pokud mu řeknu (už ve stavu přiopilosti) já, že alkoholu pro dnešek stačilo, neposlouchá nebo je agresivní. A přestat pít úplně podlě mě i jeho řešením není, stějně by to časem porušil... děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Anno,
děkujeme za dotaz. V prvé řadě zaleží na manželovi, zda chce svůj problém s alkoholem řešit. Pokud by měl sám motivaci něco změnit, tak je možnost využít adiktologických služeb jako jsou adiktologické ambulance, kontaktní centra či psychiatrické ambulance pro návykové oonemocnění. Jinak bych i Vám doporučila využít odborných služeb pro blízké osoby lidí užívajících drogy nebo alkohol. Většinou fungují při výše uvedených ambulancích nebo jsou to čistě Poradny pro rodinu a blízké osoby. Zde byste měla možnost probrat celou situaci, ujasnit si, jak byste chtěla ve vztahu fungovat, co chtít od partnera a celkově podporu. Je možné dostat i informace o léčebných zařízeních poskytující odbornou pomoc. V řadě poraden nabízí možnost přijít společně pro oba partnery. Určitě je vhodné probrat s manželem tuto záležitost, když je střízlivý a můžete se již konkrétně na něčem domluvit. Pokud budete chtít kontakty v místě bydliště, napište nám. Můžete využít i skryté poznámky. Rádi Vám případně zodpovíme další dotazy.
Přeji Vám hezké adventní dny a také odvahu nerezignovat na manželovo pití a následné chování.
HS