Toxicka psychóza při abstinaci
Nany
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat.
Mám kamarádku která je ve věku 35 let má dvě děti a žije s partnerem děti. Žijou naprosto normálně až na pár skutecnosti. Kamarádka o které píšu brala několik let nitrožilně. Pak ale přestala ale po pár letech do toho spadla zas ale ne nitrozilnim užíváním ale užíváním šňupani. Nebylo to ale v takovém měřítku jako dříve. Partner to ale nevěděl a ona takhle ne pravidelně šňupala. Pak ale přítel něco tušil tak přestala a je to tak 3-4 týdny cca co pravděpodobně nic neměla. Ale z ničeho nic se stala věc že ji preskočilo a začala blouznit po blouznění si přestala pamatovat nějaké věci a pak to přešlo do fáze kdy vykala svému příteli a nepamatovala si že má dvě děti ve věku 15 let. A 5 let . Byla hrozně zmatená koukala do fotek a nevěděla která tak zvaně bije ..Je vůbec možné že měla takzvanou toxickou psychozu ? I když ty 3-4 týdny nebrala nic ? Odvezla ji dnes záchranka protože ne její stav nezlepsoval. Mozková Mrkvička to nebyla jelikož ji vyšetření v nemocnici a toto vyloučili. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Nany
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Těžko říci, co přesně se kamarádce stalo. Toxická psychóza vzniká v důsledku přímého a dlouhodobého užiívání pervitinu či dalších stimulancií. Projevuje se nejčastěji sluchovými halucinacemi a paranoidním chováním. Realitu má daný člověk zkreslenou a pod vlivem tohoto obrazu se chová někdy i agresivně vůči okolí nebo sobě. Je otázkou, zda opravdu si kamarádka nic nevzala. Mohlo jít i o souhru více vlivů- nedobrý zdravotní stav např.horečnaté stavy, do toho nějaká medikace či jiná látka, které pak vyústili ve stav zmatenosti, který popisujete. Každopádně by bylo fajn, kdyby kamarádka vyhledala odbornou pomoc a začala své psychické a závislostní problémy řešit a předešla by tak zhoršování svého stavu a rodinné situace.
Zde přikládám kontakty na odborná zařízení, která může kontaktovat ona nebo partner pro poradenství. Samozřejmě se můžete na ně obrátit i Vy a poradit se, co dělat dále.
Pod RIAPSem Trutnov fungují
Adiktologická poradna -Ambulantní program
Procházkova 818, Trutnov
Tel.: 499320327, 725720341
Kontaktní centrum
Procházkova 818, Trutnov
Tel.: 499828144, 731441269
služby pro uživatele alkoholu Út+Pá
www: http://www.riaps.cz
nebo samostatně psychiatrická ordinace
Psychiatrická léčba
Železničářská 506, Trutnov
Tel.: 604354678, 499329121
MUDr. Zuzana Ernestová
Doufám, že Vám tyto kontakty pomohou k nasměrování kamarádky.
Přeji hezké adventní dny
HS