Jsem kvartální alkoholik
Tomáš
Dobrý den už od svých cca 13.let jsem měl problémy s alkoholem byl jsem více než 10krat odsouzen za různé trestné činy pokaždé pod vlivem alkoholu dne je mi 39let a vydržím třeba 2-3 měsíce nepít ale pak se opiju i když vím že je to špatně protože si potom nikdy nic nepamatuji a chovám se jako prase jsem vulgární a agresivní a ničí mi to život celá má rodina ode mě dala ruce pryč už před lety a nyní mě opouští i přítelkyně kterou miluji a nezbyl mi už vůbec nikdo uvědomil jsem si že sám s tím přestat nedokážu a musím se buď zabít nebo najít někoho kdo mi pomůže s tím přestat napořád ale nemám peníze na pobyt v nějaké léčebně a je to pro mě dost nevýchodná situace nevíte prosím vás co by bylo pro mě řešením? děkuji Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tome,
chci ocenit, že si uvědomujete své obtíže s alkoholem a snahu to řešit. Píšete, že byste neměl peníze na léčbu v léčebně. Léčba je však hrazena ze zdravotního pojištění, pokud si nevyberete soukromé zařízení, kde se za poskytnuté služby platí. Vy byste, během pobytu v léčebně, mohl mít vedenou pracovní neschopenku a tím byste mohl dostávat nemocenskou. Většinou léčba trvá průměrně 3 měsíce, ale může být i delší. Záleží na potřebnosti pro Vás a také nabídce daného zařízení. Můžete samozřejmě docházet do ambulantní léčby, která může mít intenzivnější charakter, typ denního stacionáře, kdy je také člověk v pracovní neschopnosti. Dochází se každý všední den do programu a některé víkendy jsou naplánované volnočasové aktivity. Také v těchto zařízeních je léčba okolo 2-3 měsíců, Oběma léčbám předchází detoxifikace, kde se jedinec dostane z vlivu alkoholu, stabilizuje po zdravotní stránce, aby byl schopen fungovat v léčebném programu. Vzhledem k tomu, že nemáte zkušenost s léčbou a nevíte, co je potřeba, můžete se obrátit na adiktologické zařízení, ketré by Vám pomohlo si ujasnit, jakou léčbu si zvolit a další podpůrné poradenství. Dále byste od nich mohl získat informace o léčbách, seznam zařízení, ale i doporučení do léčby. Řešení v tomto směru máte dostatek. Pokud byste potřeboval první odkaz na nějaké zařízení, napište okres bydliště a my Vám pošleme kontakt, aby to bylo pro Vás dosažitelné. Můžete k tomu využít i skryté poznámky. Můžete napsat i ohledně doplnění dalších informací.
Přeji Vám, ať jste nadále rozhodnutý k životní změně. Buďte trpělivý a odvážný si dávat dohromady vztahy.
HS