Nástup na léčení
Meggi
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat na nějaké informace k pobytové léčbě.
Měla bych osobně zájem podstoupit léčení,ale nevím co vše je k nástupu potřeba a kam se mohu obrátit ze žádosti
Předem děkuji za odpoved
xxxxxxxxxx Magdaléna

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Meggi,
děkujeme za dotaz. Řada léčeben má na svých stránkách vyvěšené informace pro zájemce o léčbu. Většinou chtějí doporučení buď od lékaře ( praktický lékař, psychiatr) nebo jiného odborného pracovníka, s kterým spolupracujete. V případě, že nikam nedocházíte, je možnost se obrátit na adiktologické zařízení ambulantního typu, což lze i na Kontaktní centrum, kde by Vám poskytli bližší informace o léčebnách, jejich seznam a případně seznam detoxifikací. Mohou Vám pomoci i s vyjednáním léčby a do té doby Vám mohou poskytnout i podpůrné poradenství. Ne všechny léčebny mají detox a podmínkou přijetí do léčebny je podstoupení detoxifikace před samotnou léčbou. Důležité je mít zajištěné doklady (OP, kartičku pojištěnce), někde chtějí lékařskou zprávu. Pokud máte nějaké léky, tak je potřeba mít v originálním balení. To samé platí o cigaretách či tabáku, že musí být v originálním balení. Ne všude se dá kouřit a řada zdravotnickcýh zařízení poskytuje náhradní prostředky k odvykání kouření.
Pobytová léčba může být různě dlouhá: střednědobá ( 3-6 měsíců) probíhá v psychiatrických léčebnách. Dlouhodobá léčba je na rok v terapeutických komunitách. kde jde spíše o "rodinný" model- menší skupina lidí, kteří vedle své léčby se starají o chod komunity. V praxi to znamená vedle skupin a individuálních sezení mají rozdělené role např. v kuchyni, na zahradě apod.
V průběhu léčby prochází klient fázemi, které souvisí s povinnostmi, ale i výhodami. Postupně se dostává na propustky domů, zařizuje si potřebné věci před odhcodem z léčby. Po absolvování léčby se doporučuje pokračovat v doléčování budˇ vmístě bydliště nebo někdo volí i jiné město, kde je možnost i doléčovánís  chráněným bydlením pro začátek.
Takto v kostce jsem Vám popsala obecný model léčby. Pokud budete chtít odkaz na Kontakní centrum nebo jiné ambulantní zařízení v místě bydliště, napište okres svého aktuálního bytí a můžeme Vám poslat adresy a další informace.
Přeji Vám, ať vydržíte v rozhodnutí ke změně a zvládnete i případné překážky.
HS