Sraženina v nose
Mia
Dobrý den.
Měla jsem teď takové období, kdy jse se tak nějak víc spřátelila s kokainem. Někdy jsem si dala jeden večer v týdnu, jindy dva večery po sobě, někdy i víc večerů. Někdy to byly tři “lajny”, jindy o dost víc. Důvody vypisovat nebudu, ani to myslím není podstatné.
Ale k věci: Ze začátku všechno v pohodě, jen ke konci večera ucpaný nos. Později ale už po první, nebo druhé, v nose jako kdyby hustá rýma, později vlivem častého smrkání úplně oteklá sliznice a tekoucí rýma. Dala jsem si pauzu něco přes tři týdny, ale i tak neustálé smrkání, k večeru už jsem dýchat nemohla vůbec. A poslední dobou už po první až druhé, plný nos, šílený tlak v dutinách a hlavě, bolest jakoby zubů, nebo dásní, bolest hlavy a pocit jako když mám cizí těleso v nose. Tak jsem vzala vatovou tyčinku a opravdu tam něco mám, jako bych tam měla “kuličku” přes celou šíři nosní dírky. Už tak mám nosní dírky malé a k tomu vybočenou nosní přepážku, takže druhá dírka téměř nefunkční. Nicméně jsem se snažila to dostat ven pomocí vatových tyčinek, ale jediné, čeho jsem dosáhla, bylo, že jsem to uvolnila od stěn sliznice, ale jako kdyby to na něčem drželo ještě dál. Zkoušela jsem to opatrně vytáhnout i pinzetou, ale nejde to. Vždycky si způsobím akorát bolest a krvácení, i když jsem byla hodně opatrná, ale ven to dostat nemůžu. Dokonce se mi i dělalo špatně, když jsem se snažila to vyndat, myslela jsem, že omdlím. Na ORL se mi s tím z pochopitelných důvodů moc nechce, pyšná na to nejsem, ale bojím se, protože vím, co všechno to může způsobit, když to tam zůstane. Chtěla bych Vás tedy požádat o radu, jak se toho zbavit doma, nějaké přípravky, léky, cokoliv.
Předem moc děkuji za Váš čas a odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Mio,
díky za Váš dotaz.
Bohužel Vás asi zklamu. Internetové poradenství má své limity a zrovna tady na ně narážíme.
Nedokážu posoudit, o co se může jednat. Obecně platí, že pokud užíváte nosem, je pravděpodobné, že máte narušenou nosní sliznici, může být i problém s nosními dustinami.
To může způsobit pocit plného nosu a tlak. Co ale může být ta "kulička" netusím.
Chápu, že kontakt s lékařem je nepříjemný ale v téhle situaci bych nevolila jinou možnost.
Jako dočasné řešení můžete zkusit:
• proplachy nosu solným roztokem - vincentka (na proplach nosu) nebo fyziologický roztok z lékárny
• inhalace páry
• sprej do nosu s mořskou vodou nebo panthenolem
Přesto ale platí, že byste měla primárně vyhledat ošetření lékařem.
Pokud byste chtěla ještě něco doplnit, tak napište.
Markéta