rozdily mdma
zajec
Co jsem pochopil, tak všechny slangove vyrazy jako "emko, emo, ecko, koule, molly, xtc, extaze" vsechny mdma, lisi se teda formou? jestli to chaou dobre, tak emo ma byt krystal a koule zas tableta. co zbytek?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, zajeci,
ano, rozumíte tomu v zásadě správně. Všechny uvedené slangové výrazy se vztahují k téže látce, nejčastěji jde o MDMA, kterou lidé užívájí pro její stimulačními a empatogenními účinky. Nicméně lokálně se může používané označení lišit, lidé ho různě zaměňují.
Označení Emko a Emo v ČR nejčastěji označuje krystalickou formu MDMA, která se může užívat šňupáním nebo rozpuštěním ve vodě.
Éčko, extáze, XTC, koule jsou termíny, které se obvykle vztahují k tabletové formě MDMA. Tablety mohou mít různé barvy, tvary a být označeny různými logy či symboly.
Molly je původní anglický výraz označující čistou krystalickou formu MDMA, u nás se příliš toto označení nepoužívá.
Látka je u nás nelegální, přesné složení tedy nikdo negarantuje. Tablety aj. formy extáze často obsahují kromě MDMA i jiné látky, což může zvyšovat riziko nežádoucích účinků a komplikací.
Snad tedy alespoň takto.
Kdybyste se chtěl na cokoli zeptat, ozvěte se.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Gabriela Minařík.