Destilovaná voda
DangerZone
Zdravím, toto bude asi nejblbější dotaz, ale zkusim to. Beru piko (do žíly) a když sem si byl asi před 2 týdnadam v K-čku pro čistý "propisky", po X letech sem se dozvěděl že voda z kohoutku prej není idealní, kvůli chloru (ne že by to vzhledem k tomu co si s tím do žíly dávam mělo nějakej význam :D).
Každopádně už přesně nevím proč ale mám doma hromadu destilovaný vody delší dobu. Před chvilou sem si zrovna na to vzpoměl a napadlo mě že bych si s tim mohl šupnout matro místo vody z kohoutku. Jediný co o destilce vim že je měká. Na obalu žádný pořádný info nenašel, ani žádný varovaní. Pít to fakt nebudu, proto sem ani nepátral po netu a navíc zrovna frčim a nejsem schopnej soustředit se na jednu věc. Však jenom tehle dotaz píšu skoro 4 hodiny. Snadd to bude dávat smysl. Nečetl sem to po sobě. Díky za odpověď jestli teda bude :D

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, DangerZone,
díky za Váš dotaz.
Je pravda, že voda z kohoutku není ideální, stejně tak ale není ideální destilovaná voda.
Destilovaná voda je hypotonická, to znamená, že neobsahuje žádné minerální látky ani soli. Do krve se nepoužívá, pokud by se dostala přímo krevního řečiště, mohlo by dojít k poškození krvinek. I když se může na první pohled zdát, že je voda čistá, zaručeně nebude sterilní a může se tím pádem zvyšovat riziko infekce.
Doporučuje se používat sterilní vodu pro injekce, kterou můžeš sehnat v kontaktním centru nebo v lékárnách  jako "fyziologický roztok". Je to bezpečnější varianta, protože je přizpůsobená k použití v těle a je sterilní.
Může se Vám to zdát jako detail, v kontextu Vašeho užívání ale pokud aplikuješ injekčně, je dobré snažit se minimalizovat rizika.
Pokud byste chtěl ještě něco doplnit, určitě napište.
Markéta