vysazení metadonu
Sokol
Dobrý den, dlouhodobě užívám methadon 15mg ráno 15mg večer, metadonu užívám min 7let, drogy pro mě už vůbec nic nepředstavují a metadonu mě obtěžuje v běžném životě, rád bych ho vysadil úplně, je nějaká cesta abych mohl normálně chodit do zaměstnání? Děkuji T.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Sokole,
děkujeme za dotaz. Metadon je syntetický opiod, který má podobné účinky jako jiné opiáty: tlumí bolesti, působí útlum centrální nervové soustavy a dechového centra, zácpu, při vyšších dávkách je riziko předávkování. Při vysazování může být velmi rizikový (vliv na oběhovou a dýchací soustavu) a je potřeba, aby jeho vysazení bylo pod lékařským dohledem. Navíc při vysazování opiátu můžete mít nepříjemné stavy, které pak ovlivňují Vaše fungování a můžete předejít vážným komplikacím.
Doporučovala bych Vám obrátit se na odbornou pomoc lékaře, adiktologa. Pokuste se vysvětlit situaci a domluvit se na dalším postupu. Nejbezpečnější by byla varianta detoxifikace při hospitalizaci.
Nepíšete odkud jste, pokud budete chtít kontakty na příslušná zařízení.Napište okres odkud jste a poskytneme Vám odkazy. Budu ráda, když se ozvete, jak se vede.
Za Drogovou poradnu
HS