Špatně po marihuaně/závislost na opioidech
TomFree
Dobrý den,
Je mi 33 let a jsem 4roky závislí na opioidech(oxykodon,morfin,tramadol,heroin) a hledám substituční léčbu v Brně a okolí, bohužel zatím nemohu nic najít. Jedná se mi o suboxone. Podané ruce mi pořád říkají, že mají plný stav na substituční léčbu a nevím kam se jinam obrátit.Rozhodl jsem se zkusit napřed substituční léčbu a když by, ani ta nevyšla, tak ústavní léčbu.
Můžete mi poradit kam se mám obrátit? Chodím k psychiatrovi, ale i on mi nedokáže poradit, léčím se u něj s depresivně úzkostnou poruchu osobnosti, což je asi příčina proč užívám opioidy.
Dále jsem se chtěl zeptat na marihuanu. Před měsícem jsem neměl peníze na léky(opioidy) a vytrpěl si absťák, hodně jsem pil alkohol a 4x jsem kouřil i marihuanu, i když vím, že mi nedělá dobře, kvůli mé psychické poruše. Po prvním zakouření to bylo v pohodě, druhé také jakž takž, ovšem třetí už bylo velice zvláštní, cítil jsem velkou závrať a hrozný třes končetin a hodně mi bušilo srdce, naštěstí jsem to měl kousek domů a doma jsem si lehl a uklidnil a usl(kombinoval jsem to s alkoholem, kratomem a rivotrilem a AD). Uběhl asi týden a kamarád mi nabídl znovu marihuanu, měl jsem už něco popito a kývl jsem, udělalo se mi hodně zle od žaludku, srdce hodně bušilo, šli na mě mdloby, studený pot apod. musel jsem si sednout a natáhnout nohy, myslel jsem, že opravdu umírám, do půl hodiny se to trošku zlepšilo a nějak jsem došel domů a opět byl velký třes nohou, opět s kombinací alkoholu, kratomu, Rivotrilu, pregabalinu aj. AD) Nyní jsou to cca..3 týdny od posledního kouření marihuany a mám už i své opioidy, ale přijde mi, že opioidy nefungují jak mají a je mi pořád zle od žaludku, něco sním a je mi špatně a také se cítím psychicky divně. Tento stav jsem měl už 1x v životě po užití marihuany a tento stav se pak přeměnil na moje psychické potíže.
Myslíte, že se zase mozek dá do kupy a je vůbec možné, že užitím marihuany jsem si zhoršil až takto psychiku, po 3 týdnech od posledního užití? Snažím se hodně pít čaje, vitamíny, dostatek spánku apod.
Děkuji za přečtení, je to dlouhé, omlouvám se.
Děkuji za reakci.
Přeji vám pěkný zbytek dne.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den TomFree,
děkujeme za dotaz. V Brně funguje substituční léčba především přes Vámi zmiňovanou organizaci Podané ruce. Pak jsem objevila Psychiatrická ordinaci sídlící v Jugoslávské ul.13, Tel.: 543 210 848 MUDr. Jana Novotná a adiktologické služby poskytuje i organizace Remedis, Hybešova 289/43, tel. 530 506 279. Vím, že tato organizace poskytuje substituci v Praze, ale v Brně si nejsem jistá. Zkuste se na ně obrátit. Případně by Vám pomohli zajistit i případnou léčbu, kterou zvažujete. Vzhledem k výčtu látek, které kombinujete a navíc s Vašimi léky, bych Vám doporučila stabilizační pobyt, léčbu. Souvisí to i s Vaší další otázkou, kdy je obtížné říci, co všechno mohlo být příčinou zhoršení stavu. Marihuana je pro řadu lidí rizikovým spouštěčem psychických problémů, ale Vy do toho užíváte kratom, alkohol, benzodiazepiny atd. Jdete do rizikových situací, které Váš organismus nemusí vůbec zvládnout a ohrožujete se na životě. Doporučila bych Vám využít odborné pomoci, ať se svěříte svému psychiatrovi nebo využijete i služeb adiktologického zařízení.
Věřím, že Váš dotaz byl první krok k řešení situace. Pokud byste potřeboval doplnění nějakých informací nebo se budete chtít podělit o dalších krocích, určitě se opět ozvěte.
Přeji odhodlání a trpělivost
HS