Ghb rozpouštědlo lepidla
Ver
Dobrý jak se mam sama zbavit závislosti na tom rozpouštědle když to nemam víc jak tři hodiny oteklém mi oči ,studené ruce taková divná mam dítě bydlím u rodičů nikdo z nich to neví problém je ze špatně spím možná proto to taky beru i v noci ale uz mi to ani nepomáhá potrebuju vědět na koho se obrátit ale nechci aby to bylo psané kdekoliv u doktoru !! Chci to proste na tajnaka jak to mam udělat když půjdu někam k adiktologovi placeném z pojištění ,tak to bude vědět každý doktor ? Nebo nějakého soukromého ? Popřípadě poradit se s člověkem který mi pomůže třeba vymyslet co říct doma abych odjela na týden aspoň to zkusit nekammnebo nevim fakt uz pomoc ..v žádném případě se nesmí doma nic dozvědět mam nemocné rodiče ! Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Rozumím tomu, že se za svou situaci stydíte a chcete jí utajit. Chápu, že byste ráda našla nějaké diskrétní řešení, kdy by se nikdo o vaší závislosti nedověděl. Zároveň ve vašem dotazu vnímám velký rozpor - na jednu stranu se chcete zbavit závislosti, která už výrazně ovlivňuje Váš život, na straně druhé se obáváte otevřeně a upřímně o své situaci mluvit, a to včetně odborníků. Bez určité míry otevřenosti bude velmi těžké získat potřebnou pomoc a dosáhnout změny. Další rozpor vnímám v tom, že se snažíte pečovat o své dítě, ale sama jste ve stavu, kdy máte problém vydržet bez rozpouštědel více hodin. Vystavujete se velkému riziku, riziku vyčerpání, což může být nebezpečné nejen pro vaše dítě, ale i pro vás. Abyste se byla schopná dobře starat o své dítě, je potřeba, abyste byla v pořádku v prvé řadě vy sama!
Ráda bych vás proto podpořila v rozhodnutí vyhledat odbornou pomoc. Existují pochopitelně i možnosti, jak umožnit mamince absolvovat detox, aniž by se rodina starala o dítě - využívají se k tomu služby jako je Klokánek. Pokud se chcete nejprve ve svých možnostech zorientovat a zároveň zůstat v anonymitě, můžete se buď obrátit na soukromého adiktologa, nebo nejbližší nízkoprahové kontaktní centrum. Tam můžete vystupovat i pouze pod křestním jménem, nebo jakkoli jinak, bez obav ze ztráty anonymity. Společně byste tam mohli zmapovat možná řešení a hledat postupné kroky, jak dál. Co vy na to? Nevíte-li, kam přesně se ve svém okolí obrátit, napište, pošlu kontakty, nebo hledejte na mapě pomoci zde. Do kontaktního centra stačí zavolat a objednat se. Služby jsou v naprosté většině zdarma a diskrétní.
Váš první krok tedy rozhodně nemusí zahrnovat rodinu, ale pravda je, že bez podpory, ať už odborné nebo z okolí, bude cesta ven o poznání složitější.
Přeji Vám hodně síly a odvahy, a budu ráda, ať už se rozhodnete jakkoli, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.