Mňaučko
Manu
Pritel dlouhodobe užívá tzv. Mňaučko. byl schopen si dávat doma pote co vypozoroval ze ja i deti spime, ovsem nespocetnekrat jsem jej "chytla" a take nasla drogu na ruznych místech doma schovane
Zpočátku sliboval, ze toho nechá a pres moji snahu mu pomoct i napr. Jit k odbornikum, mi sdrlil, ze on si to musi v hlave srovnat sam. Diky tomu ale nas vztah uplne skoncil, po nejake dobe ale nastalo znovusnazeni o zachovani vztahu. Verila jsem, ze toho opravdu nechal, jak tvrdil, cozozna nejakou dobu byla pravda ale po case se to zacalo opqkovat cely ten kolobeh..nyni je to ve fazi, kdy i pres to, ze jsem ho primo u aplikace pristihla, v podstatě ho to nijak nerozhodilo, dokonce zastava nazor, ze tim nikomu neublizuje.kdyz si pry da, deti spi, tim je nijak neohrozuje. Po vsech tech situacich jsdm vypozorovala spoustu vedlejsich ucinku, jako je napr. Neustale smrkani, psikani. V podatate denne si nekolikrat psikne a porad smrka. Take jeho "jdu na pivo" se protahne do rannich hodin. Predpokladam, ze od posledniho pristizeni, kdy jsem mu pohrozila detmi, to asi dela někde jinde. Domnivam se, ze to dela vylozene kdyz je sam. Jsem ve fazi totalniho zoufalstvi, kdy se obavam, ze v pripade uplneho rozchodu a odstehovani, bude tuto aktivitu delat jeste vic a predstava, ze bude mit treba deti na vikend je pro me naprosto nepredstavitelna. Jsdm presvedcena, ze je zavisly a ma nejake psychicke potize, které resi touto cestou. On sam vsak nema pocit, ze by byl jakykoliv problem. Pro nej je to "v pohode" a ze o nic nejde. Muzete mi poradit, jak postupovat nebo jestli jsem blazen a zbytecne ho označují za zavisleho cloveka? Dekuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Manu,
díky za sdílení Vašeho příběhu.
Nemyslím si, že jste blázen. To, co popisujete se jeví jako závislostní chování. Bohužel je ale Váš partner dospělý a do žádné léčby ho nutit nemůžete. Nebo můžete ale pravděpodobně nedocílíte chtěného výsledku.
To co byste teď mohla udělat, je kontaktovat zařízení, které se zabývá poradenstvím pro blízké lidí, kteří jsou ohroženi závislostí.
Kolegové Vám dobře poradí co dělat ve Vaší momentální situaci. Můžete zařízení navštívit sama, případně potom i s partnerem.
Napište jaké větší město máte va Vašem okolí a najdeme zařízení, které bude vhodné.
Markéta