Doporučení vhodné léčebny
Marval
Dobrý den, dcera (20 let) chce nastoupit léčbu - šňupe pervitin 1+2 x týdně, alkohol téměř denně, hraniční porucha osobnosti, sebepoškozování. Je v psychiatrické péči, doporučeno léčení, sama se chce léčit. Nevíme si rady s vyhledáním vhodné léčebny (Opava, Kroměříž, Šterberk, jiná?). Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Marval,
díky za sdílení a Váš dotaz.
To, že se dcera rozhodla pro léčbu je klíčové. Další plus je, že má dcera již psychiatrickou péči. Pokud se pro léčbu opravdu rozhodne, bude dobré informovat se o vstupních požadavcích přímo u konkrétních zařízení. Níže přikládám odkazy na zařízení.
• https://pnmo.cz/pro-pacienty/1-jak-se-dostat-na-lecbu.html#part1
• https://www.pnhb.cz/primariat-1-navykove-nemoci
• https://www.pnopava.cz/cs/page/2-oddeleni-d/
Ideální by bylo probrat možnosti společně s dcerou i jejím psychiatrem. Případně můžete kontaktovat i adiktologickou ambulanci v blízkosti Vašeho bydliště nebo kontaktní centrum, kde Vám poradí konkrétněji.
Samozřejmě se můžete vydat i po vlastní ose.
Celá situace je pro Vás náročná, doporučila bych proto i Vám kontaktovat zařízení, které se zabývá pomocí blízkým lidí, kteří jsou ohrožení závislostí - např. zde:
• https://www.pnopava.cz/cs/page/2-oddeleni-d-stanice-18-adiktologie/
• https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-komplexni-pece-v-olomouckem-kraji/
Pokud by Vás ještě něco napadlo, určitě nás kontaktujte.
Držím palce, ať je lépe.
Markéta