Dojezdy po extázi
Petr
Dobrý den,
měl bych dotaz. Udělal jsem totální hloupost..Před 5 dny jsem na akci požil asi po 8 pivech extázi. V alkoholovém opojení jsem neodhadl dávku, moc si toho nepamatuji, dohromady asi jednu pilulku po 1/3 v rozmezí 1-2h. Bylo mi opravdu hodně moc, nevěděl jsem sám o sobě, povídal jsem si sám se sebou, usl jsem na chodníku asi na hodinu a půl, ale nakonec nějak jsem to přežil a dostal se domů. O tom, že v té pilulce by bylo nějaké MDMA bych pochyboval, spíše by to odpovídalo na pervitin, protože ještě po 13 hodinách od požití (s 4 hodinami spánku) jsem ještě cítil účinky extrémní vyžvýklosti. A teď následky i po 5 dnech od užití..Od té doby mám průjem, zvracím, myšlenkové pochody na bodu 0, nechce se mi přemýšlet nad ničím, ale co mě trápí nejvíce, celý den se mi motá hlava jako bych byl opilý po 5 pivech, mdlo, mám úzkost snad ze všeho, hučí mi v uších a stále bych strašně spal (klidně i 12h vkuse). Je to stav k zbláznění. Omezuje mě to v normálním životě, nejsem schopný vůbec normálně fungovat. Nevíte jak mi prosím pomoci? Po tomto prožitku jsem ihned nasadil doplněk stravy Party Doctor, snažím se hodně pít, jím aktivní uhlí a dávám si hořčík. Už začínám mít velký strach, že se to nevrátí do normálu, ale doufám že ano, protože potřebuji být normálně funkční. Jsem vyškolen a vživotě to nevezmu do tlamy. Nikdy. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Petře,
díky za sdílení Vašeho příběhu a za dotaz.
Stane se, že člověk situaci neodhadne a přestřelí, je důležité, že se Vám nic nestalo (a jak píšete), jste vyškolen. Je zbytečné si situaci vyčítat, teď je důležité pracovat na Vašem stavu, aby Vám bylo co nejdříve dobře.
Příznaky, které popisujete jsou celkem časté. Jak dlouho bude dojezd trvat Vám ale bohužel nikdo neřekne. Obecně se udává, že by příznaky měly vymizet do týdne až 14 dní ale je to velmi individuální.
Je důležité, abyste doplňoval tekutiny (klidně ve formě minerálek - magnesie, poděbradka..), můžete zkusit i iontový nápoj. S doplňky stravy můžete určitě pokračovat dál. Doplnila bych ještě klidně vitamín B12, B6 (bývají často v kombinaci právě s hořčíkem). Zkuste se vyhýbat kofeinu.
Pokuste se spát co to půjde, volte lehčí dobře stravitelná jídla a choďte na procházky nebo zkuste méně náročnou fyzickou aktivitu a dejte tělu čas na regeneraci.
Pokud by příznaky nevymizely nebo se Váš stav zhoršoval, určitě vyhledejte lékařské ošetření.
Pokud byste chtěl ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Držím palce ať je co nejdříve dobře.
Markéta