Kokain + Zolpidem
V.
Dobrý den, zajímalo by mě, jak moc riziková je kombinace kokainu a prášku na spaní (Zolpidem)?
Bohužel jsem nikde na internetu nenašla moc informací, jestli je současné užívání bezpečné či nikoliv, tak mě napadlo, že se zkusím obrátit na vás.
Kokain užívám pouze rekreačně, někdy se ale daný večer protáhne a bohužel mám potom velký problém usnout.. když potřebuji druhý den vstát a fungovat, tak šáhnu po Zolpidemu. S jeho užitím vždy počkám cca 1 až 1,5 hodiny po poslední čáře kokainu. Je to takto bezpečné?
Předem moc děkuji za odpověď!

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den V.
děkujeme za dotaz. Zolpidem patří mezi hypnotika a tedy je to lék, který při dlouhodobějším, pravidelném užívání má potenciál závislostního charakteru. Nedoporučuje se tedy k dlouhodobému užívání. Hodí se na poruchy usínání, což je Váš případ. Pokud si berete Zolpidem, tak doporučené dávkování pro muže je 10 mg na noc a ženy 5 mg na noc. Určitě bych doporučila se držet dávkování a opravdu i časové rozmezí mezi užitím kokainu a medikace min.1,5 hod., tak jak to děláte.
Vedle toho je dobré si uvědomit, jak jste na tom zdravotně. Hlavně s ohledem na kokain, který ovlivňuje především kardiovaskulární systém. Obě látky představují i určitou zátěž pro játra.
Pokud budete potřebovat nějaké další informace či odkazy na aditkologické služby, určitě se ozvěte.
Za poradnu
HS