dotaz metanol a poděkování
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
děkuji moc za Vaše rady a uklidnění,máte se mnou svatou trpělivost...
Ještě se pro jistotu zeptám - zimní směs byla v neoriginálním balení,zmínil jsem etanol,ale kdyby složkou byl náhodou metanol a jiné látky(to mě právě vylekalo,dočetl jsem se že zimní směs to může obsahovat) tak je Vaše odpověď stejná? Také žádný vliv na mozek? Jen problémy v GITu?
Jinak opravdu nevím,kde se ve mě ty fobie a strachy z různých interakcí látek vzaly... 40 let jsem žil celkem klidně(citlivý,hloubavý a přemýšlivý jsem byl vždy,ale ne takhle). Mám normální práci,2 malé krásné děti (7 a 3) a hodnou manželku a kvůli nim a díky Vám stále bojuji,i když se někdy cítím psychicky i fyzicky vyčerpaný...
19.11. jdu na kontrolu ke svému psychiatrovi a zkusím se domluvit na případný rehabilitační pobyt,i když právě kvůli rodině to pro mě není snadné rozhodnutí... Kdyžtak dám vědět...
Mějte se moc fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
lehká intoxikace metanolem se projevuje slabostí, bolestí hlavy, zmateností. Mohou se objevit poruchy barevného vidění, mlhavé vidění nebo fotofobie. Vše by však muselo být ve větším množství než pár kapek a hlavně jste udělal rychlé opatření- vypláchnutí úst vodou. Těžko takto na dálku říkat, co mohlo vyvolat Vaše obavy a psychické obtíže. K tomu by mohla přispět psychoterapie, kdy máte možnost s psychologem, psychiatrem či jiným odborníkem, probírat nejen aktuální situace a naučit se s nimi pracovat, ale kouknout se i časově zpátky na Vaše dětství a další období až do současnosti. I když rozumím, že je těžké jít do léčby a ponechat rodinu bez přímé pomoci a Vaší přítomnosti. Věřím, že ve výsledku to může být prospěšné pro následné období, abyste dokázal tyto situace zvládat samostatně a lépe. Je fajn, že máte od blízkých podporu a jsou Vaší motivací. Často se pro blízké nabízí také možnost využít společné konzultace během pobytu, aby měli možnost se dozvědět o problému více, být si v některých situacích jístější a porozumět tomu, co se děje.
Pokud by se tato možnost nabízela i v aktuální léčbě příp. při pobytu, zmiňte se o tom ženě, zda by to chtěla využít.
Moc Vám držím palce.
HS