Žíly
GoofBallJunkie
Dobrý den,
Již skoro dva roky užívám nitrožilně pervitin a heroin a už nemám skoro nikde dobré žíly, vždycky musím hledat strašně dlouho a nemůžu použít to stejné místo víckrát protože skoro hned po prvním použití zmizí. Chtěl jsem se tedy zeptat jestli nemáte nějaké doporučení na nějakou mastičku nebo suplementy, které by urychlily hojení žil.
Děkuji a přeji pěkný den.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Přesně jak píšete, nejlepší by bylo udělat s nitrožilním užíváním alespoň pauzu. Žádná účinnější pomoc není, můžete pouze podporovat jejich funkci. Můžete dbát na pestrost stravy, dostatek tekutin. Můžete navíc doplňovat vitamín C a omega 3. Můžete zkusit doplňky stravy na podporu funkce cévní stěny např. některý z těchto https://www.lekarna.cz/doplnky-stravy-pro-krevni-obeh-cevy/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwmOm3BhC8ARIsAOSbapXRpN9UYpZ4hjlGHa-eGkBYTwRFI1f9PA4o4uballhmwsOGzSsL_r4aAoU2EALw_wcB
Vše je ale pouze podpora, opakuji, že nejúčinnější by bylo přestat užívat injekčně. Zkoušel jste nějakou jinou metodu? Třeba kapsle?
Také píšete, že užíváte heroin, nezvažoval jste možnost substituční léčby?
Kdybyste chtěl ještě něco doplnit, dejte vědět.
Markéta