GHB
Kriss
Zdravím chci se optat známí bere už 7 let gabu včetně koureni pervitinu
Já do gaby tak trochu taky spadla na cca rok teď musím Zátukat že jsem v klidu 3 měsíce. Ale teď mi řekněte co on? Nebude to mít dřív nebo pozdeji trvale následky? Už jenom koureni toho pervitinu a brání každý den to není snad pro to tělo snesitelny ne? Vím když jsme spolu ještě byli snažil se na měsíc dva přestat brát ale jelikož sem s ním nebyla 24 hodin denně tak nevím zda bral nebo ne.... každopádně když celkem dost lidí ví o jeho prodeji ghb tak to je celkem trestné ne? Ona totiž je ze všech tehlech drog ta nejhorší... protože abstak prisernej chuť na to furt je. A když si toho člověk dá moc tak skoro až umře protože upadá do kómatu děkuji za případnou odpověď 😊

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kriss,
a děkuju za váš dotaz.
V podstatě s vámi naprosto souhlasím. Užívání pervitinu a GHB je skutečně velmi nebezpečné, obě tyto drogy představují značné rizika, a to jak pro fyzické, tak i psychické zdraví. Mladý a zdravý člověk sice může nějakou dobu fungovat a jet na dluh svého věku a zdravotního stavu, ale postupně to tělo i psychiku začne vyčerpávat. Pauzy a životospráva mohou zpomalit dopady, ale časem rizika nevyhnutelně rostou. K těm zdravotní se přidávají dopady na osobní život, sociální, rodinné zázemí či pracovní oblast. Jak jste správně uvedla, prodej drog je u nás trestný a může vést k vážným právním následkům. Riziku se vystavuje jak ten, kdo prodává, tak ten, kdo kupuje.
Chtěla bych vám pogratulovat k tomu, že jste už tři měsíce čistá! To je obrovský úspěch! A máte být proč na sebe pyšná. Pokud byste stála o to tuhle svou životní etapu s někým sdílet a porozumět jí, nebojte se říct si klidně i v tuhle chvíli o odbornou pomoc a podporu.
Z vašeho dotazu vnímám, že pro vás může být těžké odpoutat se od lidí, kteří byli součástí téhle životní kapitoly, včetně uvedeného známého. Rozumím, jak náročné může být distancovat se od takových vztahů, zejména pokud vám na někom záleží. Nicméně je důležité si uvědomit, že kontakt s lidmi, kteří nesdílí vaši motivaci a nemají stejný cíl, vás může stáhnout zpět.
Chápu, že byste mu ráda pomohla, ale největší pomoc, kterou můžete poskytnout, je jít příkladem. Ukazovat svým vlastním životem, že existuje lepší cesta. Pokud bude chtít, najde vás na druhém břehu. Pomoct můžeme jen těm, kteří o to opravdu stojí a jsou ochotni na sobě pracovat. Zůstaňte silná a nenechte se stáhnout zpět do víru, ze kterého se vám podařilo vystoupit!
S pozdravem a přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.