Jak z toho
Niinic
Byl jsem manazer velké firmy. Nemohl jsem pít . Dali jsme si večer skleničku. Někdy při dobré náladě také dvě. Moje pracovní angažmá skončilo a mám více času a mám chuť si dát skleničku již po obědě. Chci se vrátit k tomu že sklenička oslavou hezkého dne a přítomnosti milé blízké osoby. Nemám dojem, že jsem alkoholik ale denně vypiji sám minimálně 0,5 l vína. Nejhorší je že jsem si zvykl, to udělat o samotě. Asi nechci být úplným abstinentem

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Niinic,
děkujeme za dotaz.
Je fajn, že si připouštíte rizika závislosti při Vašem způsobu pití. Půl litr vína denně může vypadat málo, ale při dlouhodobé a pravidelné normě užívání už bych rizika návyku nevylučovala. Bylo by dobré zkusit si psát kolik toho opravdu vypijete, při jakých je to situacích, v jaké jste náladě a případně si zkusit vysadit alkohol na den, dva a pozorovat, co to s Vámi dělá. Zda budete moci spát, jak bude reagovat na své okolí či zvládání nějakých situací. Vedle toho, dle skryté poznámky, se mohou v souvislosti s pitím alkoholu objevit zdravotní či psychické obtíže. Je dobré, že tyto obtíže řešíte s odborným lékařem. Já Vám mohu nabídnout odkazy na ambulantní adiktologické poradenství, kde i by případně byla možnost mluvit s psychiatrem, který by doporučil případné léky, ať na úpravu nálad nebo zkusit medikaci na snížení bažení na alkohol.
Pokud jste z Prahy, lze se obracet na Adiktologickou ambulanci SANANIM, Žitná 51, Praha 1. Vhodnější je se předem telefonicky objednat na čísle 724 521 913.
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Další zařízením může být Klinika adiktologie při VFN v Apolinářské ul.4, Praha 2. Zde je odkaz, kde je uvedeno více informací:
https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
Samozřejmě můžete využít i další zařízení v Praze, kde je dostupnost služeb dobrá. Pokud byste potřeboval buď na jinou část Prahy nebo i nějaká zařízení mimopražská, napište okres bydliště a pokusíme se Vám kontakty předat.
Nenechávejte tuto situaci zajít do extrému a nezůstávat na to sám.
Za poradnu
HS