Odvykání od kratomu
majoraligator
Dobrý den,
jsem závislý na kratomu už přes 3 roky. Poslední půl rok se mi úspěšně daří zmenšovat dávku z přes 10g (ve dvou až třech dávkách) denně na 2x2g denně. Bohužel se mi ale poslední dobou začali objevovat panické stavy (rychlé bušení srdce, úzkosti, pocit nezvladatelného strachu, atp...). A mám strach, že tyto stavy mohou být spojené s mým užíváním kratomu (ještě jsem užíval nikotinové sáčky a momentálně jsem přešel na nicorette náplasti, jinak poslední tři měsíce nepiji a poslední měsíc jsem velice omezil konzumaci kofeinu
- občas si dám čaj maté, kafe nepiji vůbec, jiné drogy neberu) - do toho si momentálně procházím těžkým obdobím rozchodu, tak je to asi kombinace. Každopádně je mi poslední dobou velice špatně a mám strach.
Hledal jsem na internetu a velice rád, bych se o svém vysazovacím plánu a úzkostech šel poradit s psychiatrem, mám ale strach, že mě pošle pryč, když mu řeknu, že k úzkostem řeším ještě závislost.
Také je velice těžké najít psychiatra, který by měl čas, vlastně nevím, kde mám hledat, díval jsem se, že adiktologické centrum mají třeba ve vojenské nemocnici na Praze 6, ale tam si zase nejsem jistý zda může přijít i normální civilní občan (ne voják). Mohl bych vás poprosit o nějaký kontakt, případně odkaz na psychiatra, se kterým bych se mohl o své situaci poradit, který by mi pomohl tapering nastavit správně i s ohledem na mé úzkostné stavy?
Rád bych se ještě šel o svých úzkostech poradit s obvodním doktorem, ale mám strach, že když mu řeknu o Kratomu, pošle mě pryč, případně se na mě bude dívat skrz prsty. Na druhou stranu mu chci říci co nejvíce informací, aby mi mohl udělat správné vyšetření (vyloučení nějakých problémů se štítnou žlázou nebo se srdcem). Jak moc jsou obvodní doktoři schopní takovou informaci správně přijmout? Mám mít strach mu o své závislosti říci a raději počkat až na psychiatra?
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den majoraligatore,
je fajn, že si píšete o pomoc a určitě bych nepodceňovala Vaše obtíže. Určitě je dobré to řešit přímo osobně s odborníkem a mít prostor a čas k vysazení a řešneí vedlejších obtíží. Koukala jsme na stránky ÚVN a dle popisu se můžete i Vy obrátit na adiktologické centrum. Není to pouze pro vojáky. Jinak je možnost kontaktovat psychiatry, kteří mají v nabídce i léčbu návykových nemocí. Podobné služby nabízí i další organizace zabývající se léčbou návykových nemocí- DropIN, Remedis, Klinika adiktologie u Apolináře, Progressive atd. Můžete se obrátit i na psychiatrickou nebo adiktologickou ambulanci v rámci SANANIMu. Všechny kontakty najdete na internetu a můžete zkusit si vyhledat i přes webové stránky Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Je potřeba se předem telefonicky domluvit na termínu setkání. Ne všude budou mít volnou kapacitu, buďte tedy trpělivý a nenechejte se odradit delšími čekacími lhůtami.
Držím palce, a´případně se ozvěte pokud budete potřebovat doplnit nějaké informace nebo bude chtít dát vědět, jak jste uspěl dále.
Za poradnu
HS