zdravotní problémi
Swenn
zdravím když si dám jehlou myslim že i když bych si vzal pervitin jinak težko říct tak jakoby bych se nemohl nadechnout do spodku břicha pak se mi blokonou celá záda a mám velký problém jak z pohybem tak z dechem přijde mi že se nadewchuji jen do jedné plíce nebo nevím celkově dušnost začnou jakoby odumírat ruce i nohy (prokrvovat) a nemužu nic. až tak po 3 dnech když to přepiji alkoholem přijde vlastně ten stav jinak krom chvíle po vpichu jsem uplně neschopnej nemotornej do toho problémi s telem nevím cím to je ledviny ?

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Swenne,
děkujeme za dotaz. Bohužel se zdravotní potíže velmi špatně hodnotí na dálku, bez osobního kontaktu a s minimem informací, těžko takto dělat objektivní závěry. Je možné, že to může být i různými příměsi v pervitinu, kterým se droga nastavuje.  Doporučila bych Vám vyhledat odbornou pomoc.Můžete se poradit s odborníky z nízkoprahových služeb - terénní programy či kontaktním centra pro uživatele drog. V těchto centrech pracuje proškolený personál, se kterým to můžete probrat komplexně a poradit se, jak aplikovat bezpečněji a abyste dalším obtížím předcházel. Také Vám pracovníci poradí i jiné vhodnější způsoby aplikace a poskytnou všechny potřebné pomůcky. Služby terénních programů i kontaktních center je možné využít zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda Vám zašlu kontakt.
Vaše potíže samozřejmě také nemusí s užitím pervitinu souviset. Bylo by tedy vhodné vyloučit nějaké somatické komplikace a doporučuji Vám se obrátit na ošetřujícího lékaře. Nebojte se s ním otevřeně promluvit. Vyhledat lékařskou péči rozhodně není trestné ani po užití návykových látek.
A určitě své zdravotní obtíže neřešte alkoholem, může to naopak Váš stav zhoršit.
Stačí Vám to takto? Klidně dějte vědět, jestli Vás něco napadlo či se situace někam dále vyvíjela.
Za Drogovou poradnu
HS