Kde vzít Motivaci přestat
Adolf
Dobrý den nevím si rady z mojí situací až bude rok 2025 už to bude 8let co beru všelijaké drogy Diazepam,Pervitin,Oxycodon,Oxycontin, Tramal,Občas Xanax Diazepam beru deňe jeden až dva max takže z tím problém tak není spíš užívám než zneužívám u těch ostatních je to ale jiné Pervitin beru dlouho někdy jsem bral deňe někdy z pauzami max 2 měsíce cca někdy jsem to zas měl přehozené že jsem nebral chvíli zas Pervitin ale opiaty co bylo víc dostupné někdy i obojí, teď jsem se vrátil dokonce po dvou letech k oxycontinu(do té doby jsem bral ale tramal)přijde mi že mám nejspíš opiaty radši jednou jsem dokonce zkoušel absolvovat léčbu subutexem ale ani jsem se k tomu nedostal byl problém z tím že jsem bral Diazepam zkoušel jsem ho vysadit ale neúspěšně v té době jsem ho bral víc i ampule apaurinu nitrožilně takže to nešlo a dál jsem bral co bylo a Pervitin také užívám vždy nitrozině moje otázka zní kde mám vzít motivaci z tím přestat protože si nemyslím že můj život bude lepší bez toho nebo že to třeba bez toho vydržím zažil jsem hodně případů a známých který se zkoušely začlenit do života bez drog ale po nějaký době v tom byli zase už nevím co bych měl dělat případně bych vás poprosil jak hodně vidíte můj případ jestli je to už moc zlý nebo se z tím třeba něco dá dělat i u mě já který nemám žádnou motivaci představat ze vším mám to tak že klidně bych nebral Pervitin ale musel bych brát opiaty tak nebo naopak a navíc všude tady v ČR hlavně v Praze a ne jen tu je vidět furt někdo jak něco bere já to prostě vidím a to je dost demotivační navíc bydlím ve čtvrti kde bere snad každý druhý nebo pije alkohol,Takže jak na to podle vás jsem a co by jste mě poradili nejspíš asi napíšete léčbu ale já nevěřím že bych po 14dnech nepodepsal reverz už se tak jednou stalo.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Adolfe,
děkujeme za dotaz. Určitě Vás nebudeme nutit do abstinenčně orientované léčby, pokud nyní nejste motivován a rozhodnutý pro abstinenci. Můžete se samozřejmě hlásit do substituční léčby, přestože tam vedle opiátů, užíváte pervitin. Vzhledem k Vaší polymorfní (více druhů drog) závislosti by bylo bezpečné užívat substituční opiátovou medikaci, která by vedla ke stabilitě nejen ve směru užívání jednoho přípravku, ale ukončení braní všech dalších látek a snížení rizika injekčního užívání. Substituční preparáty se dle lékařského doporučení užívají ústně.
Pokud budete mít zájem, můžete přijít na skupinu pro zájemce o substituční léčbu do CADAS SANANIM z.ú. v Žitné 51, Praha 1, kde každou středu od 11 hod. fungují pro zájemce o substituční léčbu informativní setkání. Nemusíte se dopředu hlásit, a můžete přijít kteroukoliv středu. Je to nezávazné setkání, zde dostanete případně odkaz i na další substituční centra. V Praze funguje více zařízení s různými substitučními preparáty- nejvíce Suboxone nebo i metadon.
Jinak se můžete podívat i na stránky https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/, kde si zadáte do vyhledávače substituční centra v místě bydliště a jsou u nich kontakty.
Držím palce
HS