interakce léků,marihuany a dalších látek a vlivů
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
včera jsem psal o situaci z víkendu a dnes o situaci ze včera. Čím míň chci,aby mě podobné věci potkávali,tak je snad přitahuji. Tyhle všechny situace mě potkali během jednoho dne:
1) užívám léky Citalec,Dogmatil,na spaní Neurol a občas Stilnox
2) opět jsem od souseda venku cítil chvilku marihuanu (z toho mám úplné fobie)
3) v práci jsem ve velkých garážích cítil cca půl hodiny výfukové plyny z nastartovaného auta (žádné příznaky jako bolest hlavy atd.jsem neměl)
4) v práci občas cítím barvy a laky,které skladujeme uzavřené
5) použil jsem alkoholovou desinfekci na ruce ( už raději kvůli alkoholu nebudu používat)
6) opět jsem se při práci drobně udeřil do hlavy (žádné příznaky jako bezvědomí,nevolnost,krev - jen mě okamžitě naskočí fobie z otřesu mozku)
7) odpoledne jsem sklízel ostříhané túje (i když jsem si tentokrát vzal rukavice a neměl žádnou vyrážku,opět jsem dostal strach kvůli jejich mírne jedovatosti,že jsem se možná dotkl pusy - i když žádné příznaky zvracení atd.,příště už to asi raději ani nebudu dělat)
8) během dne se mi při rychlém pohybu mírně zatočila hlava a zatmělo před očima,to se mi občas stává asi kvůli nízkému tlaku
Vím,že jsou to vše asi běžné situace,se kterými se setkává každý a jednotlivě jste mi většinu už vysvětlovala,ale přes to mám strach,že když se to takhle vše stalo během jednoho dne, že to mohlo nějak ovlivnit a poškodit mozek,je to možné? Nebo můžu být v klidu? Vím,že jde nejspíš jen o mé obsese a fobie,žádné fyzické problémy nemám,jen neskutečnou úzkost z dané situace. Myslíte,že se u mě mohla rozběhnout nějaká forma OCD? Návštěvu psychiatra mám za 3 týdny,snad do té doby vydržím a snad už se velké míře s takovými situacemi nesetkám,abych Vám zase musel psát. Jetě jednou předem moc děkuji za odpověď,rady a pomoc,které si nesmírně vážím. Opravdu se nyní necítím dobře,skoro se bojím vycházet ven a do práce,abych se s podobnými vlivy nesetkával a doslova mi zachraňujete život,abych mohl fungovat...
Mějte se fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši.
Je v pořádku, že se snažíte říci si o podporu a ráda jí Vám poskytnu. Můj názor na vliv vnějších okolností na poškození mozku znáte- jsem přesvědčená, že za těchto okolností není. Zároveň Vás úzkosti limitují v běžném fungování a to se může projevit v duševním zdraví. Diagnostiku bych však přenechala na lékaři. Zde jsou doporučení z předchozí odpovědi.
Dobrý den Tomáši,
díky za opětovné ozvání a sdílení Vašich obtíží. Hezky popisujete rozpor mezi emočním prožíváním a rozumovým vysvětlením. Je fajn, že jste schopen náhledu, i přestože převažuje prozatím emoční stránka v těchto situacích. Vysvětlení, které máte na jednotlivé situace, mi přijdou adekvátní a nejpravděpodobnější. Určitě můžete být klidný, že z těchto situací bude ovlivněn nebo poškozen mozek.
Napadá mě, zda si můžete říci o intenzivnější podporu a práci s těmito úzkostně laděnými myšlenkami? Využití různých technik kognitivně behaviorální terapie či relaxační techniky. Domluvit se s psychologem na formě podpory v mezidobí, zda nabízí možnost např. telefonické konzultace. Případně je jednou z možností intenzivnější forma léčby, buď ambulantní docházkou do stacionáře nebo i pobytovou léčbou. Můžete to probrat s psychologem nebo s psychiatrem? Případně je i jedna aplikace do telefonu https://nepanikar.eu/, které nabízí rychlou pomoc i např. s relaxačními technikami. Zkuste se na to nezávazně podívat, zda by Vás to oslovilo.
Věřím, že s porozuměním svých reakcí a následné schopnosti relaxace, Vám bude lépe.
HS