alkohol
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
děkuji za Vaši odpověď č.111341.
Ještě se zeptám na jednu situaci - před pár dny jsem byl na očkování proti klíšťové encefalitidě a navíc užívám zmíněné léky Citalec a Dogmatil,příležitostně Neurol na spaní.
Ten samý den jsem měl k jídlu dezert,o kterém jsem se později dozvěděl,že na jeho přípravu byl na chuť použit alkohol (hruškovice). Nepředpokládám,že by se takto z jídla mohlo dostat do těla nějaké větší množství alkoholu,ale mám teď trochu obavy,když jak na léky,tak očkování se alkohol nedoporučuje a obě situace byli zároveň. Nemůže to mít nějaký negativní dopad? Nebo můžu být v klidu? Předem moc děkuji za odpověď,vím že moje dotazy jsou asi trochu zvláštní,ale mám teď z některých věcí trochu fobie. V minulost už jste mi několikrát poradila a na Vaše doporučení jsem začal spolupracovat s psychologem,tak snad budu mít podobných dotazů co nejméně... Děkuji moc,Tomáš.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
díky za dotaz a reakci na předchozí odpovědi. Chci Vás podpořit, abyste se nebál dotazovat. Protože nic není špatný dotaz, jen je to někdy složitější s odpovědí s ohledem na individuální situace. Ohledně kombinace medikace, očkování na klíšťovou enecfalitidu a dezertu bych Vás chtěla ubezpečit, že se nemusíte obávat. V dezertu je minimální množství alkoholu na to, aby ovlivnila nějak Váš organismus i ve výše uvedené kombinaci s dalšími látkami. Musel byste spíše konzumovat alkohol v jeho běžné formě.
Jsem ráda, že využíváte podporu psychologa, která určitě přispěje k zlepšení Vašeho stavu. Bohužel internetové poradenství má svá omezení. Je to více o poskytnutí jednorázových informací či krátkodobého kontaktu, ale nebude tak efektivní jako přímý osobní kontakt. Pokud však budete v danou chvíli potřebovat něco zkonzultovat, určitě se opět ozvěte.
Přeji, ať se máte pohodové léto
HS