Detox po Tramalu
Marie
Muj syn uzival Tramal 1 rok, ted uz si daval davku 250 gtt denne, dobrovolne je na detoxu, 3 dny ma klidovy rezim, nesmi z pokoje, ani zakourit, musi lezet, vysadili Tramal najednou, 2x denne uziva Subotox, v mezidobi ma velmi silne a neprijemne abstinencni priznaky, v noci nespi. Je to normalni takovy postup, jedou pry podle standardu. Chci aby to zvladl, ale myslela jsem, ze maji jiny pristup k temto lidem. Pracovnici jsou arogantni, nikdo s nim nechce komunikovat. Jsme z MS kraje, znate nejske zarizeni, kde se tem lidem venujou jinak

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Marie,
děkujeme za dotaz. Musím Vám potvrdit, že se jedná o standardní a jednotný postup ve většině zdravotnických zařízení. Na většině detoxifikačních odděleních jako zdravotnických zařízení je zakázáno kouřit, alternativou jsou nikotinové náplasti a většinou je omezený pohyb mimo oddělení, aby se předešlo zajištění si medikace či jiných látek zvenčí. O medikaci na bolesti a na spaní rozhoduje lékař, tak je potřeba, aby syn o tom s lékařem majícím službu hovořil. Většinou se užívají na opiáty (Tramal) substituční opiodní preparáty (Suboxone, Subutex), které jsou bezpečnější variantou opiátů.
Samozřejmě přístup personálu může být rozdílný. Hlavně i člověk, který odvyká a má abstinenční příznaky hůře zvládá vymezování se jeho žádostem. Bohužel Vám neposkytnu odkaz na zařízení, kde se lidem věnujou jinak. Chápu, že pro syna je to obtížné, ale bude potřeba, aby tuto situaci zvládl. Jeho stav se bude postupně zlepšovat, ale opravdu to chce jeho trpělivost, protože to je otázka dní a týdnů, kdy dojde k úpravě.
Za poradnu
HS