klubové drogy
rodič
Dobrý den,
rád bych Vás poprosil o radu.
Máme 22-letého syna, který jako student (v současnosti navštěvuje pomaturitní jazykový kurz v Praze) s námi žije ve společné domácnosti. Samozřejmě jako většina mladých lidí jeho generace se rád baví a navštěvuje o víkendech kluby v Praze a jezdí na hudební festivaly.
Máme podezření, které je potvrzené sice anonymní zprávou (pravděpodobně někoho z jeho blízkého okolí, protože dotyčná osoba zná hodně soukromých informací), že občasně (víkendově) užívá tzv. klubové drogy (extáze, MDMA, zkouší ketamin a LSD). Pravda je, že se u něj občas po víkendovém návratu projevily příznaky, které jsou popsány na internetu.
Máme jako jeho rodiče přirozenou obavu o jeho zdraví, popř. možnou závislost na těchto drogách.
Naše otázka je, jaký bychom měli zvolit postup, abychom zjistili, zda-li tyto drogy užívá a začali včasnou prevenci a pomohli synovi se od těchto návyků oprostit.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
doporučila bych Vám se synem o svých obavách hovořit. Nejsem si jista, zda mu v tom můžete zabránit včasnou prevencí, ale je dobré po něm chtít zodpovědné chování.
Závislost na tanečních drogách vzniká většinou ve spojitosti s návštěvou klubů, tzn. může si vypracovat závislost na životním stylu, kdy převládá zábava.
Chtějte po něm plnění povinností vyplývajících ze společného soužití, např, pomoc v domácnosti, popř. finanční spoluúčast na bydlení.
Možná by jste mohli sami jako rodiče navštívit Poradnu pro rodinu SANANIM v Praze, kde můžete v klidu probrat vše, co potřebujete.
Tel. 739 268 527 nebo 284 824 234
Za Poradnu Pěčová