Antabus
Dasa
Dobrý den ,přítel osum let abstinoval bral antabus.Je kvartalni alkoholik jednou za dva tři měsíce, pije 3 dny v kuse.Dostal nějaké slabší prášky, ale ty nepomáhají, dokáže je přejít.U antabusu to nešlo .Jeho lékařka mu řekla, že antabus už se nevyrábí.Zacal chodit na anonymní alkoholiky,ale nic nepomáhá Je něco co by bylo jak antabus ,aby se to bál prepit

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dášo,
děkujeme za dotaz. Antabus, který je stále nedostupný, je nahrazován lékem Tetradin 500 mg. Oba léky obsahují léčebnou látku disulfiram, funguje tedy stejně jako Antabus. Lék je na lékařský předpis, tak je potřeba oslovit ošetřující lékařku, která zajistí i předchozí vyšetření EKG a případné odběry. Jinak se k pomoci udržení abstinence používá i přípravek Campral, obsahuje akamprosát, který snižuje příjem alkoholu u pacientů závislých na alkoholu; působí až po ukončení první (odvykací) fáze léčení a je třeba jej jako součást komplexní léčby kombinovat s dalšími léčebnými metodami. Opět je to lék vázán na lékařský předpis.
Léčba těmito přípravky by měla být propojena s dalšími léčebnými postupy jako je psychoterapie, rodinná terapie, účast ve svépomocných organizacích typu Anonymní alkoholici apod. Kombinace farmakoterapie a podpůrné terapie je vždy efektivnější než pouze farmakologická. Pokud byste potřebovali kontakty v místě bydliště, napište a pokusíme se vám poskytnout  odkaz. Nabízí se možnosti konzultace a podpůrných sezení i pro partnery a blízké, které byste mohla využití pro sebe, jelikož to nemusí být jednoduchá situace ani pro Vás.
Za poradnu
HS