Co dělat po nejhorším absťáku
Badger
Dobrý den, moc Vás prosím o radu - za poslední čtyři dny jsem prošel velmi hnusným detoxem - sám, bez léčebny. Bylo to takové peklo, že jsem chtěl skočit pod vlak. Teď mi zůstala fatální únava a vleklá zimnice, nejsem nic moc ničeho schopný. Pracuji na sebe a hlavou. Poradíte, prosím, jak se brzy nahodit tak, abych mohl dělat běžné úkony? Děkuji za možnost se zeptat. Užíval, tedy silně nadužíval jsem tondva roky.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Jak se cítíte aktuálně? Bohužel nejsme schopni reagovat ihned, tak nevím, jak Vám je nyní. Píšete, že jste si udělal sám detox od kratomu a nyní se potýkáte s velkou únavou a zimnicí.
Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Ideální je vysazovat spíše pozvolna a menších dávkách, abyste zmírnil příznaky odvykacího stavu. Tento stav se obvykle po několika dnech upraví. Někdy se však mohou objevit potíže, pro které jste původně začal kratom užívat (to už je nutné řešit s odborníky). Určitě je na místě si řádně odpočinout, odvykání je přeci jen pro tělo zátěž. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity volte zatím spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.) a postupně přidávejte dle toho, jak se cítíte., popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit. Určitě je na místě přidat také magnesium, které zmírní napětí.
Odvykání je často první zvládnutá aktivita, otázkou je, co dál? Je fajn, nebýt na to sám a s někým o tom mluvit, jak se cítíte po vysazení. Můžete se např. obrátit na odborníky a svou situaci s nimi sdílet.
V Olomouci se můžete bezplatně obrátit např. zde:
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ambulantní program
Dolní náměstí 2, Olomouc, 779 00
Tel.: 773 996 916
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-komplexni-pece-v-olomouckem-kraji/
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište.
Přeji Vám úspěch při vysazení a další cestě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová