Alimenty v léčbě
Roman
Dobrý den, rád bych se zeptal, jak je zajištěné placení alimentů ve chvíli, kdy nastoupím do léčby. Teď vydělávám ale když nastoupím a půjdu do komunity, jak to bude? bude dostávat ex peníze? asi ze socky? nebo nebude dostávat nic, když já nemůžu platit? a budu mít dluh?
Prosím, jak to je? a taky s kým to mám pak řešit?
Moc dík
Roman

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Romane,
díky moc za Váš dotaz. Ověřovala jsem u kolegyně v terapeutické komunitě, jak se úhrada výživného řeší.
Situace se dá řešit žádostí o snížení splátek na takovou částku, kterou budete schopen hradit, právě aby Vám nevznikal dluh. Žádost je potřeba podat k soudu, který o stanovení výživného rozhodl, uvést částku, kterou zvládnete hradit a popsat důvody, pro které o snížení výživného žádáte (budete ve stavu odpovídajícím pracovní neschopnosti, v dlouhodobé léčbě s nemožností výdělku). Hodí se také popsat detailněji léčbu: o co se přesně jedná, jak to v léčbě chodí. Případně, kdy je předpoklad ukončení léčby a možnost splácet znovu vyšší částku.
Klienti v léčbě většinou buď pobírají nemocenskou, v případě krátkodobějších či střednědobých forem léčby, nebo dávky hmotné nouze. Mají tedy alespoň základní příjem, ze kterého se nižší částka v řádu několika stokorun dá hradit. V komunitách je v týmu sociální pracovník, který Vám pomůže se sepsáním žádosti a vším potřebným.
Přeju úspěšnou léčbu!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná