Abstinenční příznaky alkohol, pervitin
Tomáš
Dobrý den.
Zajímá mě zda je možné že po vysazení úplně alkoholu (10 piv týdně po dobu 25 let) mě začly bolet v práci záda?Jestli by to mohlo být tím že jsem přestal pít pivo a jestli po vysazení rekreačního užívání( 1 krát za 2mesice gram kokainu a půl gramů pervitinu po dobu 5 let) a kokainu by mě po měsíci mohla z toho bolet hlava ?z té abstinence?Diky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Tomáši,
děkujeme za Váš dotaz. Je fajn, že jste se rozhodl vysadit alkohol. Bohužel takto na dálku a bez dalších informací o Vás nedokážeme určit, co způsobuje vaše bolesti zad a hlavy. Bylo by fajn zkontaktovat praktického lékaře a zaměřit se na příčiny Vašich bolestí. Je důležité primárně vyloučit jiné somatické onemocnění.
Po vysazení drog či alkoholu však nebývají bolesti až tak úplně neobvyklé. Tyto látky krom jiného mohou mít tlumivý účinek, je tedy možné, že ste během užívání necítil bolesti v takové míře a potíže s belestmi se mohly znovu objevit po vysazení.
Důležitý je také odpočinek, zdravá strava, pohyb, relaxační techniky k uvolnění, doplnění vitaminů a minerálů.
Stimulancia a alkohol také ovlivňují svalové napětí, tak se bolesti hlavy nebo zad mohou rozjet. Optimální je odstranit vyvolávající příčinu obtíží.
Stačí takto? Pokud byste potřeboval znovu napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová