Kratom
Mirek
Dobrý den, jsem občasným konzumentem kratomu. V anamneze mám alkoholovozu zavislot (vč.zaznamu že při příjmu do léčebný jsem měl v moci THC, ale diagnózu drogové zasvislosti nemám, pouze ten alkohol). Nepiju 3 roky. Teď mě čeká lékařská prohlídka v zaměstnání. S ohledem na mou anamnezu- je možné že budu podroben testu na drogy, a pokud ano zda se bude hledat také kratom?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Mirku,
děkujeme za dotaz. Při vstupních prohlídkách do zaměstnání se obvykle testy na přítomnost drog neprovádí. Nevím, do jakého zaměstnání se hlásíte a na kolik budou brát na zřetel Vaší minulost. Některé pracovní pozice vyžadující velký důraz na psychickou odolnost a rovnováhu mohou toto při vstupu do zaměstnání požadovat (např. policie, hasičské sbory, armáda...). Dále pak má zaměstnavatel možnost namátkových testů v průběhu pracovního procesu, pokud bude mít podezření, že jste pod vlivem.
Zda by prováděli i test na kratom, nedokáži odpovědět. Záleží, jakými testy je zaměstnavatel vybaven. Možné to je.
Zkuste se před prohlídkou alespoň na několik dní kratomu vyvarovat.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová