Abstinuji ale chybí mi kamarádi
Elfa
Zdravím jsem delší dobu čistá a dari se mi to ale bohužel se mi úplně změnil život. Byla jsem noční živel kamarádi party drogy perník extáze atd. Hlavne hudba, ale akce až do rána. Sem tam zevleni na privátu, šňupání a vykecani díry až do rána.
Musela jsem vše tohle opustit. Teď jsem doma hraju hry sbírám panenky stavím lego a hromadu dalších věcí a dělám vše proto abych jednou měla bazar a pořídila si psa můj obrovský sen.
Od tý doby co jsem přestala brát drogy (perník hlavně) tak vídám akorát rodinu max dvě kamarádky a svého přítele. Lidi znám akorát z obchodu. Jít si sednout někam do klubu je pro mě nepředstavitelne.
Proč ? Buď neco sežeru nebo budu závidět sjetym lidem a nebo budu trpět. A tohle je můj problém vůbec nedokážu chodit mezi lidi a nové kamarády se mi nedaří najít, protože zas jsme u toho nebaví mě? Nejvíc dobře se cítím se svými rodiči a s přítelem doma, ale je to nuda. Fakt mi to chybí .nemám žádné zážitky atd. Přítel má zas úzkosti z dopravních prostředků tak na výlety se jezdí špatně. Občas jedem aspoň na chatu ale jsem tam sama s přítelem žádný kamarádi lidí kontakt. Maximálně restaurace na jídlo . Občas prohodím slovo se sousedy ....
Prosím poraďte mi jak mám zas bavit s lidmi aby mě to zas bavilo nebo bylo mi to přínosem a měla jsem zážitky? Jet pryč mimo prahu třeba jen na nějaký hrad. Nebo si sednout s kamarádkou jen tak na kafe. V ten moment cítím prázdno. Chybí mi tam ty drogy - perník . euforie nabití.
Proto jsem radši doma
Potřeba asi najít nové přátele ale nevím vůbec jak.
Můj život mě baví jsem za něj ráda je bezpečný, ale chybí mi minulost ale vím, že jak vlezu do clubu/baru tak si hned dám lajnu a budu v tom znova. Přijdu o sbírku her a panenek půjde to do drog to nechci. Střízlivá v clubu ? Si budu připadat jak, že tam omylem
Za každou radu díky a též děkuji, že jsem si zde mohla ulevit s pozdravem. ....
Omluvam se za chyby a překlepy blbě se to tu píše
Možná je to někde zmatený ale kousal se mi prohlížeč blbě se mi psalo.

Odpověděl: Amrit Sen
Elfo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj obdiv, že se držíte, předpokládám, že jste neprošla žádnou terapií léčby závislosti, opravte mě, prosím, jestli se pletu, tím může být proces uzdravování a uzdravení náročnější.
Součástí procesu uzdravování je, kromě jiného, získání dovedností jak pracovat s cravingem, chutěmi, může to znít podivně, tak, aby se minimalizovaly a ve finále pracovaly ve Váš prospěch. Také co s prázdnotou, která při abstinenci od drog může v člověku zbýt a jak ji naplnit, jak nakládat s volným časem, jak pečovat o osobní pohodu a také, sama to zmiňujete, jak navázat, pěstovat, rozvíjet a prohlubovat fajn vztahy s lidmi, mimo okruh aktivních uživatelů návykových látek.
Zásadní doporučení, nezůstávejte v tom, co prožíváte sama. Jistě jde velmi o náročnou situaci, kterou je možné projít, zvládnout ji a vykročit dál ke spokojenějšímu životu, možnosti jsou nadosah:
1. Konzultujte situaci osobně s odborníky, získáte tak pochopení a účinnou podporu.
2. Spojte se s lidmi, kteří mají zkušenost podobnou vaší, zajděte na mítink svépomocné skupiny a osloví li        Vás její nabídka, spojte své úsilí s lidmi, kterým se podařilo uzdravit a daří uzdravovat.
Od toho se můžete bezpečně odrazit k životu, který Vás bude naplňovat, zajímat a bavit, zároveň budete odolnější a kreativnější ve zvládání starostí, problémů i radostí, které přináší každodenní život.
Ambulantní služby v Praze bývají dost přetížené, určitě stojí za to zavolat tam a domluvit si termín osobního poradenského rozhovoru, který může proběhnout i zcela anonymně. V horším případě se zařadíte do pořadníku a nějaký čas si na termín počkáte. Na otevřený mítink svépomocného společenství NA (Narcotics Anonymous) Anonymních narkomanů můžete zajít kdykoli bez objednání, v kontaktech dohledáte konkrétní skupiny působící v Praze, s místy a časy konání.
Užitečné kontakty:
NA (Narcotic Anonymous) - Anonymní narkomani Praha a svět
https://www.anonymninarkomani.cz/
https://www.anonymninarkomani.cz/setkani
https://www.na.org/
Do některých specifických mítinků se lze za určitých okolností zapojit i online.
Adiktologická ambulance SANANIM
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Adiktologická ambulance Drop In
https://www.dropin.cz/adiktologicka-a-at-ambulance-drop-in-s-r-o/
Klinika adiktologie VFN v Praze
https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/
https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
Přehled AT ambulancí v Praze
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=2#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=14&st=&r=2&d=&c=#result
https://www.praha.eu/public/6b/18/cf/2760024_913308_AT_ambulance_a_poradny.pdf
Další možnost je využít databázi Drogového informačního serveru, zadat "Praha", "ilegální drogy" a "AT ambulance", nebo "ambulantní léčba"
https://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Využít můžete i služeb Denního stacionáře SANANIM a bez ohlášení zajít na některou z Motivačních skupin, které probíhají 3x v týdnu tamtéž.
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/stacionar/
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/stacionar/co-nabizime/
Stačí zatím takto? Kdybyste ještě cokoli potřebovala, napište.
Držím všechny palce, hodně štěstí a vytrvalosti!
Amrit Sen