3-MMC
Diagan
Dobrý den. Užívám drogy k seznamování na párty. Podle odborného lékařského časopisu Lancet je alkohol pátý v pořadí ve skóre škodlivosti. Zkusil jsem ještě extázi, která je až 18. (třetí od konce). Ale rozšiřuje výrazně zorničky a já mám modré oči, tak je to vidět. Kamarád mi doporučil 3-MMC. Zkusil jsem to, je takové slabší, ale dobré. Potřeboval bych zjistit, kam tuto drogu zařadit, třeba přibližně - podle škodlivosti. Myslel jsem si, že bude na úrovni extáze nebo alespoň s menšími negativními účinky na zdraví než když si dám na párty pivo. Trochu jsem googlil, ale nejsem si jistý..? Děkuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Diagan,
děkujeme za Váš dotaz. 3- MMC (3-methylmethcathinone), patří do skupiny stimulačních drog a svým účinkem by se dal přirovnat MDMA, amfetaminu nebo kokainu.
Tedy rizika a škodlivost této látky budou také velmi podobná. Pro více informací k účinkům a rizikům stimulačních drog Vám raději přikládám odkaz: https://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Je skvělé, že Vás zajímají rizika spojená s užívání drog. Nicméně, neopírala bych se až tak úplně o tabulky. Je určitě fajn mít o tom povědomí. Pokud užíváte drogy nebo alkohol vždy se vystavujete mnoha rizikům nebo rizikovým situacím. Je to velmi individuální a míra škodlivosti také záleží na mnoha dalších faktorech (kvalitě drog, způsobu užívání, četnosti užívání, aktuální psychické a fyzické kondici, zdravotním stavu, metabolismu, další užívané medikace, míře stresu, a mnoho dalších okolností při kterých užíváte).
Stačí takto? Klidně ještě napište pokud potřebujete.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová