Pozitivní test po 7 dnech od přestání užívání hhc
Pirana
Dobrý den,
Jsem aktuálně 15 letý chlapec který byl začátkem října propuštěn z psychiatrie. V papírech mám napsanou nespecifikovanou poruchu schizofreního spektra. Oč mi tu jde ihned po propuštění jsem začal užívat hhc každý den večer. Vybudoval jsem si obrovskou toleranci na hhc, nutno podotknout že užívám ještě risperidon 1mg ráno a 1mg večer. Dal jsem si slib že už nebudu od nového roku kouřit HHC a přestanu s tím. Teď aktuálně jsem 7 dnů abstinující posledně jsem kouřil hhc 27.12. S celou situací jsem obeznámil rodiče a abych pravdu řekl byly v šoku protože už tak mám drogovou minulost. Ale byly radši že jsem jim to řekl dobrovolně než kdyby to zjistili sami.Včera mi dali test na THC a byl pozitivní i když jsem THC kouřil naposledy v květnu roku 2023. Jenom jsem toho 27 kouřil hhc. Jak je to možné že mi vyšel pozitivní test na THC?

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím  Pirano,
díky za dotaz. Dostupné informace se různí. Podle některých se HHC metabollizuje jinak než THC ale výsledek může ovlivnit i více proměnných (například pokud jsi občasným uživatelem THC, může reagovat test na něj, nebo se může stát, že i HHC bude obsahovat určité množství THC, které způsobí reaktivitu testu). Laboratorní imunochemické testy na THC tedy mohou dávat odezvu i na HHC.
Ráda bych tě podpořila i v abstinenci od HHC, které může nevhodně zasáhnout do rozvoje již tak křehké psychiky. Kromě tohoto se to tříští s užívanou antipsychotickou medikací. Obě látky mohou působit tlumivým dojmem, která ovlivňuje pozornost a fungování.
Bylo by fajn najít si nějakou bezpečnější aktivitu, kterou si budeš užívat a nijak tím ohrožovat své duševní i fyzické zdraví. Věřím, že se zadaří, pokud se tak rozhodneš. Určitě je vedle toho skvělé, že máš i podporu své rodiny. Budeme rádi, když dáš vědět o sobě, jak se ti daří dále.
Držím palce a přeji hezké dny
HS