léky a alkohol
Tomáš
Dobrý den,
mám dotaz,zda když používám léky proti úzkosti (Citalec,Dogmatil,Neurol a občas Stilnox),při kterých se nemá užívat alkohol a zároveň také často (několikrát za den) používám dezinfekční alkoholový gel na ruce (zvykl jsem si od dob covidu),jestli to nevadí? Mohl se nějak alkohol dostat do těla a mozku nebo by to bylo pouze nějaké minimální množství,které nevadí a nemám řešit?
Děkuji moc za odpověď a hezký den...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
užíváte léky s tlumivým efektem, které spolu s alkoholem budou na organismus působit více tlumivě, což si zřejmě uvědomujete. Mohu Vás ubezpečit, že tímto způsobem se alkohol a léky, které užíváte, neovlivňují. Alkoholová dezinfekce se dostává přes kůži v minimálním množství do těla a nemá žádný vliv na mozek či jiné orgány. Kombinace obou látek je rizikové při perorálním užívání, které je zatěžující pro vnitřní orgány, mohou se vzájemně ovlivňovat v působení nebo alkohol může snížit efektivitu léčivých látek v medikaci. Je tedy dobře, že se snažíte být opatrný a ověřujete si skutečnosti.
Pokud tedy budete potřebovat zodpovědět nějaké nejasnosti, napište nám opět.
Mějte se dobře v tomto roce
HS