Hledam pomoc .
LostGirl
Dobry den . Již 4 rokem uzivam pervitin . 2 roky z toho jsem jej uživala nitrožilně, avšak nyní již pouze nosem . Skoncila jsem s nitrozilnim uzivanim vlastne celkem nečekaně, a neplanovaně da se řict,.. pokusila jsem se jednoho dne o muj nekolikaty pokus o sebevrazdu, a skoncila jsem na ARU ,.. musim rict, ze vsechno to, co moje telo, a duše prožilo bylo nečim zvlastji, avsak to nevim jal konkretneji definovat . Osvitilo mne svetlo boži zkracene receno, a ja z nitrozilniho uzivani přesedlala na uživani rektalni ( do analu ) priblizne pul roku hezky kazdej den jsem si to tak aplikovala,.. a fungovala ,.. ale stejne jak tehdy s nitrozilnim uzivanim, tak tentokrat i s rektalnim jsem prestalabze dne na den, a momentalne uz pouze šňupu,.. avsak kazdy den ,.. bydlim s rodici kteri o nicem nevi ( otec ma pres 70 ) matka bude mit 60 ,.. mysli si, ze jsem to jen prehanela s prasky, a travou , ponevadz jsem mela od 14ti vypestovanou zavislost na lecich ( lexaurin, rivotril apd) tak nejspis proto, moje toxicke stqvy svadeli na prasky a travu,.. jenomze ja misto prasku a travy střílela pervitin, a zmenilo me to v uplne jineho cloveka . Coz nechapu, ze nijak nikdy neresili, a nezajimali se, ale to odbiham od tematu,..
nemuzu rici nikomu z profesionalu, tim mam na mysli doktory, psychiatry apd ponevadz v papirech napsanou drogovou zavislost mit nechci, protoze vetim, ze kdyz jsem zvladla se dostat z nizrozilniho uzivani oervitinu uz jen na šnupani, tak musim zvladnou i bez odvykaci nrjak zvladnout,… jenomze nevim jak , a proto sem vam pisu,.. prosim pomocte mi, jq vim ze mam na vic, la o to vic me to drtí, že svuj cas tady si timto nicim.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, LostGirl,
díky za Váš dotaz a sdílení příběhu.
Je super, že jste se rozhodla s Vaší situací něco udělat. Máte pravdu, že zbavit se injekčního užívání stojí dost sil a velké odhodlání, neméně je na tom potom abstinování.
Naše poradna Vám nedá přesný návod, jak abstinovat, můžeme Vám poradit jak se k abstinenci zase o kus přiblížit.
Doporučila bych Vám navštívit Vám nejbližší Kontaktní centrum, kde si budete moct promluvit s pracovníkem, společně můžete naplánovat celý proces a cestu. V celém procesu můžete vystupovat anonymně.
O něco větší výzva by byla možnost kontaktování adiktologické ambulance. Adiktolog je sice zdravotník ale primárně ne lékař. Zabývá se prevencí a léčbou závislostí. Ve většině případů probíhají schůzky v neformálním ambulantním prostředí a schůzky se domlouvají dle potřeby klienta.
Kontakty můžete naleznout zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ pokud by se Vám nedařilo najít, napište Vám nejbližší větší město nebo kraj odkud pocházíte a společně něco najdeme.
Ideální by také bylo najít si terapeuta, který se zabývá také závislostní tematikou.
Pokud nechcete docházet, existují i online platformy, kde si terapeuta vyberete dle preferencí a sympatií. Např. zde: https://hedepy.cz/
Držím Vám moc palce, ať najdete co nejdříve potřebnou oporu a pomoc. Pište kdykoliv.
Markéta