závislost
Domm
Dobrý den, už zhruba půl roku užívám kokain vlastně každý víkend. Myslela jsem si, že to je jen rekreačně, protože to vždy bylo na nějaké party, ale přijde mi, že už nad tím přestávám mít kontrolu. Zvažuji, že bych šla na léčení. Myslíte, že je v mém případě vhodná varianta nástup do léčebny?
Přes týden už se začínají objevovat silné deprese, úzkosti, pocit že nemohu ráno vstát z postele a tak podobně, a druhý den po party mám kolikrát chuť se zabít. Dochází mi, že sama to určitě nezvládnu.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Domm, zdravím Vás,
děkujeme za Vaši důvěru. Je fajn, že začínáte uvažovat nad změnou, co se týče užívání kokainu. To je první dobrý krok.
Bohužel takto přes internet bez dalších informací o Vás nejsme schopni posoudit Váš stav ani doporučit vhodný typ léčby.
Existují možnosti léčby ambulantní, stacionární i pobytovou formou. Vždy záleží na individuální situaci jedince.
Pro začátek by bylo fajn, abyste se objednala nezávazně na konzultaci do nějaké adiktologické služby (kontaktní centrum či adiktologická ambulance) a probrala všechny možnosti, abyste se následně mohla sama rozhodnout jaký typ léčby zvolíte. Kolegové Vám také mohou pomoci podat žádost a doporučení. Bylo by to pro Vás přijatelné? Víte, kam se obrátit?
Stačí, když napíšete větší město, které máte v dosahu a pokusíme se Vás nasměrovat.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová