Žloutenka
Ka
Dobrý den, včera jsem byla u kamarádky a už byl večer a neměli jsme kde sehnat čisté jehly. Tak jsem použila jehlu kterou měla doma už použitou. Myslela jsem si že je zdravá,ale pak jsem zjistila že má žloutenka. Co teď?? Jak velké je riziko nákazy a za jak dlouho se můžu nechat otestovat v káčku? Děkuji za odpověď
K.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Ka,
díky za dotaz a sdílení.
Bohužel Vás svou odpovědí moc nepotěším. Sdílení jehel je jednou z nejrizikovějších cest přenosu hepatitidy (žloutenky) B a C. Samozřejmě k nákaze dojít nemuselo, každopádně u Vás teď bude na místě velká obezřetnost.
Žloutenka má dlouhou inkubační dobu, udává se 15 až 160 dní. Proto má otestování smysl nejdříve za 1- 3 měsíce. Domluvte se na termínu testování s kolegy v Káčku.
Do té doby je důležité abyste s NIKÝM nesdílela injekční stříkačky ani žádný jiný materiál k přípravě a aplikaci drog, při sexuálním styku používat ochranu (kondom) je možné, že byste mohla být potencionálně infekční a šířit tak nákazu dál.
Ještě mě napadá, ví kamarádka, že je možná léčba žloutenky? Pokud se ještě neléčí, předejte jí kontakt např. https://bulovka.cz/kliniky-a-oddeleni/klinika-infekcnich-nemoci/garantovane-centrum-virovych-hepatiti, pokud byste nebyly z Prahy, tak dejte vědět, najdeme jiné zařízení poskytující léčbu.
Pokud byste potřebovala ještě nějaké info, dejte vědět nebo se jen ozvěte jak se daří a jak to dopadlo.
Budu Vám držet palce, at´je všechno v pořádku.
Markéta