Príznaky
Samaritán
Ahojte, dobrý deň.
Mal by som aj jednu otázku a ak by som mohol podelil by som sa so svojim procesom.
S hulením som začal na začiatku strednej školy v 1. ročníku až do aktuálneho veku 26 rokov.(10r aktívne? Ešte to stále neviem vypočitať lebo si neoamatám vek na strednej.)
Zo začiatku to bolo super, ako hovoria všetci, keď tu zrazu ani som si neuvedomil ako hlboko som do toho spadol.
Postupne po pár rokoch už to bola nutnosť, bez ktorej som nevedel fungovať, a nerobila mi stav smiechu skor opačný, stále som sa nad sebou zanýšľal, videl na sebe len chyby.
Moje nálady sa často menili, rýchle neprimerané reakcie - podráždené správanie.
Časom som si začal všimať problémy s motorikou/notorikou/držaním tela..
K mariuhuane som mal cim viac vacsi pristup a k vacsim mnozstvam. Denna spotreba 3g-5g. Už to nebol prvotný stav, už som to robil len zo zvyku, čim dalej tym viac. Miestami kazdych 30 min bongo.Bolo pár skúšok, kedy som chcel prestať ale vydržalo mi to maximálne pol dňa.Vždy som sinoredstavil co budem robit bez, hovorin si no nic idem si zasa vybaviť.
Až prišiel ten osudný deň, kedy som si spočítal ako hlboko v riti som...
Bolo to 12.5.2023 Uvedomil som si, akú v riti životosprávu mám, aký som lenivý,koľko peňazí išlo preč,ako som orišiel o priateľku, koľko šancí som v živote premrhal, koľko spoloč akcii som odmietol len aby som si sám doma zvaril a lezal/pozeral videa/ atď a mal tu svoju pohodu.
V tom som si povedal že nie, ďaľej už nebudem platiť za to, aby som bol tupý a lenivý. Účty som sa snažil mať vždy zaplatené, ale stal sa mesiac že som uprednkstnil trávu a už to išlo.
Prišlo niečo v živote zaplatiť napríklad vyúčtovanie za elektriku kt, som nezaplayil napriklad celé len aby bolo na tú trávu do výplaty.
Nemal som žiadne financie bokom pre takéto prípady, lebo všetko išlo do tna hypotéku, pár účtov a do trávy.
Nekúoil som si nové tenisky napr za 50€ ale radšej trávu.
Takto som fakt dalej nechcel fubgovať, ked si predstavím ľudí každú chvíľu dovolenky, vacsina krasne auto za 20 000€ v mojom veku a podobné veci,a ja čo? Škaredý byt, kt. Som bol lenivý si upratať žiadne dovolenky... níč naviac.
Skončil som s tým zo dňa na deň, bál som sa príznakov, ale hlavu som hned od prvej chvíle nastavil na cieľ cvičiť aspoň nepravidelne, zmeniť ludí v okolí, a proste nie. Jediný kto bol spokojný bol dealer a to fakt nie... Ja chcem byť ten kto má oeniaze, vlastný bussines, chodí na dovolenky atď.
Vyhodil som vnoci bongo do smentého koša. Žiadne postupne, musel som hbeď lebo ak by som len znižoval dávky, určite by to tak nedopadlo, a pokračoval by som....
Zdôveril som sa s mojou závislosťou mamine, vyšli slzy mne asi aj jej...
Bol to asi najlepši a prvý krok čo som spravil a priznal si to.
Snažim sa pracovať čo najviac, aj ked si na weed spomeniem ze by som mal chuť možno 1%. Tak hned myslienky smerovať inde. Je to len o Vás, ako sa nastavíte a ako moc chete skončiť.
A teraz k mojej otázke, môžu sa mi ešte po cca 7 dňoch stále spotiť ruky/dlane? Že či telo stále bijuje, niečo vylučuje. Alebo kde hľadať problém.
Ďakujem, držte sa všetci, plnte si svoje ciele a nie peňaženky dealerov

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Samaritáne,
děkuji vám za vaší důvěru a příběh, kde popisujete svůj boj s užíváním marihuany. Díky za to. Doufám, že budete inspirovat další.
A k vašemu dotazu. THC se v těle ukládá. I po vysazení se z tuků uvolňuje zpátky do těla, takže testy na THC můžete mít positiviní i několik týdnů po vysazení.
Pocení rukou bych přičítala vlastnímu vysazení, právě tomu, jak rychle a jak velké dávky jste vysadil. Tohle bývá nejhorší prvních 14 dní. Psal jste, že jste hulil 3-5g denně, což je opravdu hodně, proto by u vás tyto stavy mohly být intenzivnější, případně i trvat delší dobu. Nelekejte se. Mohl byste dokonce mít i teplotu, problémy s usínáním a se spaním, časté jsou hodně živé sny, ze kterých se člověk budí celý opocený, někdy jsou to i noční můry, někdy jen živé sny. Mozek začne fungovat jinak a prostě to nějakou dobu trvá, než se ta chemie v mozku nějak ustálí. Dejte si čas, nespěchejte. To vlastní pocení dlaní by taky mohlo být spojené s určitými momenty, zkuste to sám na sobě vysledovat ... jsou to chvíle, kdy jste hulíval, je to nějaká hodina, souvisí to s jídlem, pitím, zátěží?
Stejně tak můžete být nervózní, mít nějaké výkyvy nálad, propady. To všechno by mělo postupně odeznívat. Ale nějaká pomoc a podpora není na škodu ... mohlo by být fajn mít kolem sebe lidi, kteří vědí, čím si procházíte a chápou vás, nebo mít aspoň na někoho kontakt třeba i pro případ, kdyby vás přepadly chutě (svépomocná skupina funguje například tady) - může to být kamarád, který nehulí, někdo z rodiny, kdo o všem ví, nebo taky odborník, který má s podobnými situacemi zkušenost ... obrátit se můžete na adiktologickou ambulanci, najít si psychoterapeuta apod. V každém větším městě se něco najde. Kdybyste potřeboval kontakty, napište.
S pozdravem a přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.