přítel a pervitin
Dobrý den, seznámil jsem se se skvělým chlapem. Jenomže nestojí o sex. Po delším rozhovoru se přiznal, že kdysi dávno (nevím, jestli tomu můžu věřit) měl zkušenost se sexem na pervitinu. Myslel jsem si, že ho nepřitahuju, ale prý to je právě tím, že ho kdysi pervitin "zamkl" a on nemá na sex chuť. Dočetl jsem se tu, že se to stává a patří to k účinkům pervitinu. Moje otázka tedy zní, jak a zda vůbec je možné, aby se někdy jeho sexuální apetit vrátil do normálu, jestliže (jak tvrdí) abstinuje a tvrdí, že mu musím jen dát čas, že chuť na sex znovu nachází. Je to definitivní, nebo je to možné? Moc díky.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Mám za to, že byste měl zvážit, jestli Vám jde čistě o sex, nebo vztah. Co Vám přítel říká, berte vážně, protože pervitin dokáže rozbourat obojí a není snadné se "dát do kupy".
Často se stává, že lidé, kteří projdou etapou pervitinového chemsexu, který obrušuje city a dusí lásku, prožijí čas sexuálních eskapád, při kterých sice často padají nejrůznější tabu, ale vytrácí se dar schopnosti milovat, sdílení citů a prosperity ve vztahu. Po čase se může stát, že už po sexu bez drog netouží, nebo ho už nejsou schopni, v krajním případě bez drog, ani s nimi, s narůstajícími problémy všeho druhu, v bolesti samoty. Neříkám, že tím vším musel přítel projít, ale určitě se podobných zkušeností aspoň dotkl.
Postavit se na nohy, uzdravit a najít nový, spokojenější život, vyžaduje mimořádné, poctivé a vytrvalé úsilí, spousty práce na sobě samém, takže jestli se o něco obdobného pokusil a "drží", zaslouží si obdiv a respekt.
Ano, i po intimní stránce se může takto zasažený člověk může úplně uzdravit, pokud dá přednost srdci a dlouhodobému vztahu, vybudovanému na pilířích lásky, otevřenosti, respektu, úcty a věrnosti.
Možná to zní v dnešní době podivně, ale je tomu tak, láska a hluboké vztahy léčí a pokud ani to nestačí, je mnoho možností jak najít adekvátní, kvalitní odbornou podporu a pomoc. Mám na mysli lékaře - sexuologa, kdy lze díky lékařské péči úzdravný proces významně usnadnit a urychlit.
Stačí takto? Přeji Vám i příteli vše dobré. Píšete, že je skvělý, zaslouží si fér jednání. Můžete mu aspoň něco z výše popsaného upřímně nabídnout a respektovat jeho rozhodnutí. Pokud ne, nekomplikujte mu život.
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.