Postup léčby
Igor
Dobrý den již 10-15 let téměř denně užívám. Zkoušel jsem již několikrát přestat sám ale cca po týdnu až 14 dnech nastoupí nesnesitelné deprese a nechuť žít takže absence ztroskotá než by to dopadlo nejhůř. Chtěl to tedy řešit s pomocí doktorů nebo ústavu. Teď k otázce...Jak postupovat? Nechce se my jít na blind do K centra mezi smazky ani do nemocnice na psycharnu. Je nějaká možnost se objednat ke specialistovi který to řeší? Dekuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Igore,
díky za Váš dotaz. Moc Vašemu odhodlání fandím!
Co se týká Vašich obav: pracovníci aditkologických služeb jsou vázáni mlčenlivostí danou zákonem. Nemusíte se tedy bát, že by se informace jim sdělené dostali kamkoliv ven. Vše co pracovníkům sdělíte, tedy zůstane pouze mezi Vámi. Žádná povinnost informovat "sociálku" není, existuje jen jedna výjimka a to oznamovací povinnost v případě, kdy by se pracovník dozvěděl, že u dítěte dochází k zneužívání, týrání nebo zanedbání péče.
S nemocenskou v případě nástupu do zdravotnického zařízení je to stejné jako s jakoukoliv jinou nemocí. Pokud uvažujete o nástupu do ústavní léčby, jedná se o zdravotnické zařízení - psychiatrickou nemocnici -  a  bude Vám vystavena neschopenka. Prvních 14 dní Vám proplácí zaměstnavatel (náhrada mzdy), další dny nemoci pak Česká správa sociálního zabezpečení.
Kalulačka pro orientační výpočet výše náhrady mzdy a nemocenské je například zde:
https://www.mesec.cz/kalkulacky/nemocenske-nahrada-mzdy/
A teď ještě tipy, kam se obrátit. Chápu, že máte obavy z návštěvy kontaktního centra, ale možná, kdybyste se na konzultaci objednal přímo na konkrétní hodinu, mohl byste se vyhnout kontaktu s dalšími uživateli. Kontaktní centra mají opravdu podrobný přehled o nabízených léčebných službách a jsou schopni Vám pomoci zprostředkovat nástup do těchto zařízení.
V Plzni funguje Point 14: http://www.point14.cz/cz/kontaktni-centrum.html
Dále je možné se obrátit na Fakultní nemocnici Plzeň, ta nabízí například ambulantní program, stacionární program atd.:
https://psych.fnplzen.cz/cs/node/560
https://psych.fnplzen.cz/cs/node/835
Případně v Mapě pomoci si můžete vyhledat další služby. Opravdu bych Vám doporučila výběr řešit ideálně s pracovníky zmiňovaného kontaktního centra, doporučí Vám zařízení na základě Vašich představ o léčbě (dálce, formě atd).
Držím palce a pokud bychom Vám mohli ještě jakkoliv pomoci, napište.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná