tráva, cbd
Gina Montana
Zdravím,
chtěla bych se prosím zeptat na pár věcí.
1. Existuje nějaké zdravotně bezpečné množství trávy, které může člověk užívat (jako je třeba od WHO u alkoholu pro zdravého dospělého člověka kolem 20g)? Samozřejmě při předpokladu toho, že je člověk dospělý, zdraví a má kvalitní marihuanu, kterou užívá třeba přes vaporizér. Jestli třeba 2x týdně je v pohodě, nebo tak.
2 Je mezi vapováním a "klasickým" hulením zásadní rozdíl?
3. A jak je to u člověka, který se kdysi léčil se závislostí, ale je to už x let abstinence a v životě se jinak daří?
Moc díky a ať se daří, krásné svátky:)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
k Vaší první otázce - neexistuje. Doposud bylo od WHO maximální "bezpečná" dávka alkoholu,  v současné době se WHO přiklání k tomu, že bezpečná dávka je žádná, tj. alkohol v jakémkoli množství není bezpečný.
K Vaší druhé otázce - na toto je potřeba se koukat z několika úhlů - na jednu stranu ano, protože nedochází ke vdechování horkého kouře a vaporizovaná látka nehoří (to však neznamená, že je pára/kouř zcela prost nebezpečných látek). Na druhou stranu je nutno nahlížet na hloubku vdechu - při používání "studeného kouře", je kouř/pára vhdechována podstatně hlouběji do respiračního traktu.
K Vaší třetí otázce - to je zcela individální a nelze takto po internetu odpovědět. Velmi obecně se při anamnéze závislostní poruchy užívání jakýchkoli návykových látek nedoporučuje.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec