Xanax
KILLAH
Dobrý den,
Prosím chtěl bych znát odpověď kdy je xanax fakt nebezpečný a hrozí předávkování hlavně v kombinaci s decentním alkoholem, když už ty uteky v kombinaci xanaxu ve vyšších dávkách jsou nebezpečný děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Killahu,
Xanax obsahuje léčivou látku alprazolam, sloučeninu patřící do skupiny benzodiazepinu. Dlouhodobé užívání může vést k psychické závislosti a při vysazení se mohou dostavit nepříjemné somatické potíže např.bolesti hlavy a svalů, podrážděnost, poruchy spánku, ospalost až halucinace, epileptické záchvaty. Celkově se benzodiazepiny nemají užívat s alkoholem. Obě látky mají vliv na centrální nervový systém, mají tlumivý efekt a může to ovlivňovat pozornost, útlum dechové centra až v krajním případě smrt.
Měl byste být sám k sobě upřímný a říci si, co pro Vás znamená pojem decentní alkohol.  Nevím, zda jste se svým současným fungováním za pomoci léků spokojený? Zvažoval jste začít to řešit psychoterapeuticky a nejen medikací? Medikace, která nám pomáhá zvládat životní obtíže je fajn do určité míry a doby, ale nesmí to narůst do větších rozměrů, kdy se stáváme "otroky" medikace. Každý z nás má zdravou motivaci v sobě k využívání i jiných podpůrných kroků. Nevím, zda máte takovou možnost? Pokud byste potřeboval odkazy na nějaká léčební zařízení, napište odkud jste a rádi Vám dáme kontakty.
Přeji, ať se rozhodnete, co nejlépe pro sebe a pokud Vám budeme moci nějak pomoci, klidně se na nás znovu obraťte.
HS